bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Nov 2009

Isu Kepala Lembu - Tok Nujum Manoharan

http://www.malaysiakini.com/news/117315
Isu kepala lembu: ADUN Pakatan selar MB S'gor
Salhan K Ahmad Nov 12, 2009 7:59pm


Seorang wakil rakyat Pakatan Rakyat hari ini menyelar kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengatakan Umno tidak terlibat dalam perarakan kepala lembu di Shah Alam akhir Ogos lalu. Wakil DAP Kota Alam Shah, M Manoharan berkata menteri besar tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan tersebut kerana "mengetahui Umno memang terlibat dalam perarakan tersebut". "Saya tak setuju bila menteri besar kata Umno tidak terlibat, saya tahu Umno terlibat dalam perarakan kepala lembu," katanya ketika membahaskan bajet 2010 di DUN Selangor hari ini.



Manoharan yang tidak membuktikan bagaimana beliau mengetahui perkara itu, juga berkata, Khalid tidak sepatutnya membebaskan pihak terbabit daripada tuduhan berkenaan kerana kes tersebut masih dibicarakan di mahkamah. "Kes masih ada di mahkamah. Ini subjudis, macam mana beliau boleh ‘clear' (lepaskan) mereka daripada tuduhan?" soal Manoharan. Dalam ucapan sulungnya di dewan tersebut selepas dibebaskan awal Mei lalu daripada tahananan ISA, Manoharan juga mencadangkan penubuhan jabatan hal ehwal orang India dalam pentadbiran negeri berkenaan.




Minta tambah exco


"Saya cadangkan ini supaya kita tidak hilang sokongan kaum India yang ada di Selangor sebab Hindraf telah menyebabkan orang India berjaya menentang Umno, tapi penghargaan sewajarnya tidak diberikan," katanya. Jelasnya, kerajaan juga sepatutnya memberi penghargaan kepada orang India di Selangor dengan memberikan dua jawatan exco kepada wakil kaum berkenaan. "Tapi yang diberi hanya satu. Yang diberi (pun) adalah portfolio ladang, jaga ladang dan kesihatan, satu portfolio paling teruk," katanya yang merujuk kepada portfolio wakil Pandamaran, Dr Xavier Jayakumar.



"Saya tak tahu sama ada exco atau menteri besar ada kumpulan pemikir, kerana kumpulan pemikir Hindraf telah berjaya mengumpul orang India dan berarak. "Jika MB ada kumpulan pemikir, saya harap kumpulan pemikir itu bekerja keras untuk pastikan tidak hilang sokongan orang India di Selangor," katanya.

Komen Isac;

Tak tahu pulak Manoharan ni ada ilmu ahlul nujum. Serba-boleh rupanya mamat sorang ni. Beliau ini rupanya "teringin" nak jadi exco...Yalah...dah berjuang berhabis-habisan mengerahkan orang-orang berketurunan India untuk berdemo, sehingga beliau sendiri ditahan...Jadi dia mahukan bahagiannya...Pemimpin yang mengharapkan balasan?

Kenapa Tan Sri Khalid tak lantik sahaja dia ni untuk menjadi "Penasihat Ekonomi Ke 2" negeri Selangor? Bagi dia gaji RM 0.50 sebulan...Bukannya apa dia ni kan lawyer, seperti DSAI juga, dia ni bukannya tahu sangat untuk pasal mentadbir ekonomi negeri. Jadi sama macam DSAI juga, kalau nantinya ekonomi negeri Selangor semakin terlungkup pun orang tak boleh nak salahkan mereka...bayaran ciput.....Jangan marah ya Tok Nujum Manoharan....

Nama Manoharan ni dekat-dekat dengan Manohara kan? Dia orang ni ada kena-mengena ke?......

1 comment:

  1. Keling ni sememangnya pariah...tak bole kasi muka.Kat India berjuta anak bawah umur dijadikan pelacur, bapa jual anak...nak makan pun tak ade duit. Kat Selangor ni dah bagi kepala lembu pun tak bersyukur. kat India makan tahi lembu aje. tunggu Aidil Adha kat India pasti ada umat Islam kat sana kena serang sebab sembelih lembu. Keling pariah kat Malaysia ni mmg patut dihantar balik ke India.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3