bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

7 Nov 2009

JIM dan Persatuan Peguam Syarie Malaysia, Layakkah Mereka Beritihaj ???

Dipetik Dari mStar Online
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/11/6/mstar_berita/20091106165334&sec=mstar_berita
Jumaat November 6, 2009
Isu Dr Asri: PGSM Pertahan Memorandum, Tiada Permohonan Maaf
Dakwa mungkir janji tidak dedah hasil pertemuan kepada media
Oleh ARIFFUDDIN ISHAK



Presiden Jemaah Islam Malaysia, Zaid Kamarudin (kanan), Presiden PGSM, Mohamad Isa Abdul Ralip (tengah), Penasihat PGSM, Ahmad Burok (kiri) dalam sidang akhbar pada hari ini.

Komen Isac;

Apabila Pengerusi MAIS, Datuk Seri Mohamad Adzib Mohd. Isa, menyatakan hanya lima pihak Jabatan/Istitusi yang dibenarkan untuk mengeluarkan kenyataan, yang melibatkan isu-isu agama Islam di negeri Selangor demi untuk memastikan maklumat yang disiarkan media adalah tepat, ia sememangnya perlu. Lima pihak berkenaan ialah Sultan Selangor (Sultan Sharafuddin Idris Shah), MAIS, Jabatan Mufti Negeri Selangor, Ketua Hakim Syarie dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Jika JIM dan Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) menghantar memorandom berkenaan Dr Asri kepad Sultan Selangor, sudah tentulah ianya boleh dibuang sahaja Ke dalam lombong!!!

Sebagai badan dakwah (JIM) dan persatuan peguam Syarie (PGSM) layakkah mereka untuk mengeluarkan Memorandum yang berbentuk "Fatwa" tersebut??? Tinggi manakah ilmu agama mereka?

Kita telah tersesat semakin jauh!!! Melayu/Islam Wajib Bersatu!!! Bukan mengadu-domba!!!! Adakah wajar kita mengasingkan diri di dalam gua untuk memelihara akidah dan diri kita dari kecelaruan dunia kini? Sebagai mana pemuda-pemuda "Al Kahfi" Telah lakukan?

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3