bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 Jan 2011

Bukti Kerajaan Pusat Tidak Pernah Pinggirkan Rakyaat Kelantan!!!

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (kiri) beramah mesra dengan Datuk Seri Nazri Aziz ketika beliau mengunjungi Menteri Besar itu di pejabatnya di Kota Baru hari ini. – Foto Bernama



Kira-kira 1,000 keluarga menjadi mangsa banjir di Kelantan yang membabitkan Jajahan Pasir Mas, Tumpat, Machang, Pasir Puteh, Bachok, Kota Bharu dan Gua Musang.

Mohamed Nazri berkata, setiap keluarga diberi sumbangan wang ihsan sebanyak RM500 bagi menampung sebahagian kerugian yang ditanggung mereka akibat bencana alam itu.

"Sebenarnya kerugian yang dialami oleh tuan-tuan lebih besar lagi, tetapi sebagai ingatan dan rasa prihatin, kerajaan turut menyampaikan sumbangan itu," katanya ketika berucap pada majlis itu.

Hadir sama, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mohd Aiseri Alias, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Bencana Alam Negeri, Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan, Makhtar Mustafa, dan Setiausaha Majlis Keselamatan Negara Negeri Kelantan, Roslee Mamat. - BERNAMA



Komen Isac;

Walaupun sering dipersalahkan dan difitnah oleh pemimpin-pemimpin Pas sebagai punca utama kemunduran negeri tersebut tetapi kerajaan pusat tidak pernah melupakan rakyaat Kelantan. 

Malah kerajaan pusat juga akan membelanjakan RM 1 Billion untuk projek tembatan Sungai Golok sebagai langkah jangka panjang di dalam mengurangkan kejadian banjir yang berlaku saban tahun.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3