bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

14 Oct 2009

Ada "Spy" Di Kalangan "Pakatan Rakyaat" ?


Kedua-dua tokoh ini dilihat acap kali "menentang" maupun menyanggah keputusan "pakatan pembangkang".
Ada yang mengatakan mereka ini hanya "berlakon', ada yang mengatakan mereka ini adalah "pejuang" sebenar dan ada pula yang mengatakan mereka ini sengaja hendak menonjolkan diri mereka.
Bagaimana jika penulis katakan bahawa kedua-dua mereka ini sebenarnya telah bosan dengan karenah pakatan pembangkang, yang umpama "paku dulang paku serepih, mengata orang mereka yang lebih" ataupun umpama ayam jantan "berkokok berdegar-degar, ekor penuh tahi".
Mereka ini juga berkemungkinan adalah agen-agen Umno yang yang sengaja menyerap masuk ke dalam pakatan pembangkang kerana hendak menjalankan "misi-misi" sulit mereka.
Jangan lupa, bahawa mereka ini juga adalah bekas ahli Umno, sedikit sebanyak mereka pernah menyanyikan lagu Umno, berikrar taat setia dan memahami etika parti. Sebagai seorang Melayu/Islam tentu sekali Umno masih terkesan di hati mereka.
Adalah tidak mustahil jika selain dari mereka berdua ini ada ramai lagi "bekas-bekas" ahli Umno yang sebenarnya "spy" Umno di dalam pakatan pembangkang. Kerja mereka tidak lain dan tidak bukan, ialah untuk merosakkan pakatan pembangkang dari dalam, menjadi "gunting dalam lipatan"
Mungkin ada di antara anda yang tidak bersetuju dengan pendapat penulis, terutamanya mereka dari kalangan penyokong pakatan pembangkang, ye lah tentu mereka hendak "menyedapkan" hati sendiri....
Tapi percayalah kedua-dua "spy" ini lebih berguna kepada Umno apabila mereka mereka kekal di dalam pakatan pembangkang terutamanya dengan "teguran-teguran" mereka amat menguntungkan Umno/BN.

5 comments:

  1. wahahaha! kalau begitu! baguslah! tak sabar nak melihat pakatan ni mampos selama-lamanya...

    ReplyDelete
  2. Depa dua ni macam sistem 'check & balance ' dalam PR. Tapi kebanyakan masa PR memang tak balance pon.

    For BN, tolong la berubah demi rakyat. Jangan terlalu selesa. Cabaran PRU 13 sudang menunggu.

    ReplyDelete
  3. Salam, bagus sangatlah tu, sekurang-kurangnya mereka dapat membezakan corak pemerintahan kerajaan UMNO-BN dengan 'pakatan rompak'.....

    ReplyDelete
  4. Ya salam saudara,

    Sayapun berpandangan sedemikian... betul tu.

    ReplyDelete
  5. jumlah duit jijah = USD 38,950,000.00

    JUMLAH duit nurul = USD70,500,000.00

    jumlah semua
    USD = RM ( UNTUNG SONGLAP DUIT RAKYAT MALAYSIA - USD-RM)

    USD109,450,000.00 (X3.3) = RM361,185,000.00

    WOWWWWWWWWWWWWWWW KAYA KAYA KAYA HARAM JADAH PUNYA ANAK BERANAK .... SIALLLLLLA

    kalo aku ada banyak tu sure boleh beli HUMMER H3 sebijik cash hahahahhaha

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3