bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

1 May 2012

Apa Peranan A Samad Said Sebagai Pengerusi Bersama BERSIH???


Hanya diperalatkan....


Kesihan orang tua ni.... Tapi sendiri yang cari penyakit...


Yang jelas Anwar yang menguasai peserta BERSIH walaupun Pak A. Samad ini kononnya Presiden bersama dengan Ambiga.

Jangan Anwar yang suruh merusuh dia yang kena penjara sudahlah...

Al maklum..... Anwar banyak duit boleh upah peguam2 yang handal2...

Ambiga pulak dah memang Peguam "Besar"...

Pak Samad ni pulak sekadar boleh bersajak dan berpuisi.... Susah jugak kalau nak kena bela diri...

Ye lah sepatutnya sebagai "ketua" BERSIH, beliau akan dipertangung-jawabkan atas apa juga keadaan lebih2 lagi atas rusuhan yang berlaku...


7 comments:

  1. hippies tua ni patut dah jadi pengunjung setia masjid...tapi tak tau kenapa dia lebih gemar membontoti babiga...

    gen2felda

    ReplyDelete
  2. alat yang digunakan dan akan dibuang begitu sahaja apabila sudah tidak berguna lagi ...
    kenapa orang tua ini tidak membuat sebarang sidang akhbar, sebagai pengerusi sepatutnya sidang akhbar dia yang buat.
    semua tindakan pendemo dia yang atur ...
    tetapi kenapa dia hanya diam dan membisu serta hilang seumpama hilangnya bayang-bayang dalam gelap malam sebaik sahaja rusuhan selesai.
    adakah dia sedang membaca sajak atau novel di tepi jalan ...
    atau mengutip cerita yang hanya mahu didengarnya di celah-celah kehidupan dan melupakan cerita yang tidak mahu didengarnya walaupun cerita itu sebenarnya lebih tepat dan bermakna.

    ReplyDelete
  3. sebagai pejuang bahasa terulung PR....tugas saya, samad said adalah untuk memastikan perkataan BERSIH, di eja dengan menggunakan bahasa Malaysia yg betul......kita khuatir ejen2 umno mengsabotage t-shirt, poster, phamplet etc, BERSIH jadi BERSIK, BRESH, BRESHIT...etc

    ReplyDelete
  4. Pengerusi Kayu tu!! Susah-susah sangat nak beramal kat Mesjid atau Surau kan bagus Orang tua ni daftar diri kat Rumah Orang-Orang Tua lagi baik daripada menambah dosa menghasut rakyat buat perkara-perkara buruk hingga menyusahkan orang lain nak cari makan.

    ReplyDelete
  5. Kasihan...
    Di usia tua nya abes mcm tu jer...
    Lepas ni namanya xkn dsanjung2 spt yg sepatutnya dlm sastera melayu...sb da masuk politik2 bersih ni...

    Hanya memalukan dunia sastera...dgn perjuangan entah apa2...
    Siapa mahu mengenang a.samad said yg mengepalai 20 000 org merusuh d jalanan tanpa sb yg jelas...
    Sastera samad said pula menjadi bahan lawak jenaka sb digunakan utk tujuan politik...
    Akhirnya sastera itu mati bersama samad said...
    Matinya sastera samad said...
    Samad said sudah 'mati' sblm benar2 mati...
    Apalagi yg ada hanya jasad si tua...

    ReplyDelete
  6. a samad taik!!eh salah,,,a samad said??pe lagi peranan dia..tukang lap taik dgn janggut yg putih tu laaa...kena kencing atas rambut yg putih gak...buduhs punya tua!!

    ReplyDelete
  7. senyap je org tua ni...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3