bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

20 Aug 2009

Pemimpin-pemimpin Melayu Pakatan Pembangkang Buta Agama?


Dipetik dari Berita Harian Online
Sultan Selangor mahu wang zakat diguna hanya untuk pembangunan ummah

SHAH ALAM: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah tidak membenarkan wang kutipan zakat diambil, dipinjam atau disalurkan untuk tujuan lain kecuali bagi membantu umat Islam dan pembangunan ummah di negeri itu. Baginda bertitah demikian ketika merasmikan Konvensyen Intergriti Pengurusan Zakat Selangor di sini hari ini.

Sementara itu, kadar zakat fitrah di Selangor tahun ini dinaikkan kepada RM7 seorang berbanding RM5.20 tahun lalu dengan mengambil kira kenaikan harga beras yang menjadi makanan utama rakyat negara ini.


Komen Isac;


Macam bodoh tahap gaban pulak pemimpin-pemimpin Melayu/Islam Pakatan Pembangkang ni.... Walaupun Pas (satu-satunya parti yang mendakwa hanya ahli parti mereka yang akan masuk syurga) sama-sama berada di dalam saf pentadbiran negeri Selangor, tetapi permohonan mereka untuk menggunakan wang zakat untuk tujuan lain dan juga untuk manfaat rakyaat yang bukan beragama Islam, menunjukkan bahawa mereka ni seolah-olah langsung tak "faham" apa itu zakat.


Agak pelik juga kalau orang yang mengakukan bahawa mereka lebih Islam daripada orang lain, tetapi dalam waktu yang sama tindak-tanduk mereka dan kuncu-kuncu mereka menunjukkan bahawa mereka sebenarnya tidak faham akan fungsi zakat? Berapakah dan siapakah golongan orang yang boleh menerima zakat (hasnaf).
Adakah ini menunjukkan bahawa sebenarnya exco-exco dari parti Pas tiada suara dalam Kerajaan Negeri Selangor?



Siapakah Tan Sri Khalid ini? Mufti? Sarjana Ugama? Ulamak? Ataupun ketua ajaran sesat? Sehinggakan undang-undang Allah s.w.t mengenai zakat pun sewenang-wenangnya hendak beliau pinda?



Dulu-dulu Pas kata mereka hendak menegakkan hukum hudud, tetapi Dato' Seri Ir. Nizar telah menafikannya di dalam sidang Dun Perak. Kini yang lebih dahsyat lagi mereka (Pas) hanya berdiam diri apabila PKR bertindak cuba untuk menukar hukum Allah s.w.t....Hasil kutipan zakat negeri Selangor, berani hendak mereka agih-agihkan dan gunakan untuk rakyaat yang bukan beragama Islam.
Apalagi yang pihak Pakatan Pembangkang mahu gadaikan selepas ini ?

1 comment:

  1. PAS GOLONGAN SYURGA.TAK PERLU PERMIT DAH SAH PAS.MASUK SAJA SYURGA.JADI WANG ZAKAT TAK KESAH LAH BAGI KAT KAFIR PUN.KAN GITU YANG MULIA TUANKU NIK AJIS DAN YANG MULIA TUANKUKHALID.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3