bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 Aug 2009

Korban H1N1 Meningkat Kepada 12 + 1 = 13 Orang.



Ogos 5, 09 2:43pm
Dipetik Dari Malaysiakini

Seorang lagi kanak-kanak, berusia 6 tahun, meninggal dunia 2.30 pagi ini di Hospital Batu Pahat akibat wabak selesema babi A (H1N1), menjadikan jumlah seluruhnya 12 orang meninggal dunia di seluruh negara sejak dua minggu lalu. Dua korban terbaru wabak tersebut yang dilaporkan sebelumnya terjadi di Melaka. Seorang lelaki 20 tahun dan remaja 12 tahun dari negeri itu - masing-masing menghidap lelah dan kegagalan buah pinggang - menjadi korban terbaru kes selepas kematian kanak-kanak tiga tahun disahkan akibat virus tersebut.Mangsa kesembilan Iffah Syazwina Samsuddin dilaporkan meninggal dunia pada 4.30 petang semalam di Hospital Melaka.Korban kelapan membabitkan seorang guru 51 tahun dari Kuala Selangor yang meninggal dunia Ahad lalu. Sekolah tempat guru itu mengajar ditutup pada 27 Julai.Setakat ini, 1,476 kes selesema A (H1N1) dilaporkan di seluruh negara, termasuk 16 kes terbaru termasuk kematian tersebut.



Komen Isac;

Terbaru seorang kanak-kanak di Pahang merupakan korban ke 13 (Awani 501 pukul 1:00am 6/8/09).

Saya masih lagi tertunggu-tunggu apakah saranan dan cadangan Pakatan Rakyaat di dalam menangani wabak ini. Maklumlah mereka kan ke pemimpin "pilihan" sebahagian daripada kita. Sebagai pemimpin "pilihan" tentu mereka banyak idea-idea yang bagus-bagus untuk diguna-pakai.


Tapi mungkin bukannya daripada deretan peguam-peguam hebat yang mereka ada kerana selalunya peguam yang handal hanya pandai bercakap dan memutar-belitkan fakta untuk memenangi sesuatu kes...Tetapi mereka kurang bijak untuk menangani wabak seperti H1N1 ini, yang penularan dan jangkitannya melibatkan virus yang agak "too scientific" buat mereka. Jangan marah para peguam PR ....:)








2 comments:

  1. Dah hari2 tengok gambo babi....Nampak cute pulak....

    Tapi tekak nak termuntah lagi...

    ReplyDelete
  2. Berita baik bagi kita umat Islam dalam menangani wabak H1N1.

    Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Haditsnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)

    Ini adalah ikhtiar kita. Belilah apa2 jenama Habbatus Sauda dan amalkannya SEKARANG!!
    _______________________
    View Profile: Rantong™

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3