bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Jul 2011

Jangan Tunding Jari Kepada Pihak Polis!!! Penganjur Bersih 2.0 Seolah Sengaja Menyebabkan Kematian Allahyarham Baharuddin???



Jenazah Baharuddin Ahmad, peserta perhimpunan Bersih 2.0 dibawa ke tanah perkuburan Islam Lembah Keramat, Kuala Lumpur untuk dikebumikan tengah hari tadi. — Foto Jack Ooi

Mereka mengerahkan dan menipu penyokong-penyokong sendiri untuk berdemonstrasi haram...
Tak kira orang tua, perempuan malah anak kecil pun dikerah sekali!!!
Bila ada di antara mereka yang meninggal disebabkan oleh sesak nafas ataupun kerana terhimpit dan terpijak pihak polis pulak yang dipersalahkan???
Bukankah beban tanggung-jawab terhadap nyawa para pendemonstrator-pendemonstrator tersebut sepatutnya terletak di bahu Datuk Ambiga ataupun kepada pemimpin-pemimpin pembangkang yang menjadi mastermind Bersih 2.0?
Namapun perhimpunan haram... Takkanlah pihak polis hendak membiarkan sahaja apabila pendemonstrator  mahu merempuh mereka?
Jika benar Pakatan Rakyaat benar-benar memperjuangkan rakyaat, setidak-tidaknya penyokong-penyokong sendiri, mereka bukan setakat perlu menangung perbelanjaan pemeriksaan kesihatan untuk mereka yang mahu menyertai mana-mana perhimpunan haram  sebegini, malah mereka juga perlu menganjurkan latihan buat mereka bagaimana hendak menghadapi situasi sebegini seperti cara menghadapi bom asap dan semburan meriam air, mengelak dari terhimpit dan terpijak serta lain-lain tindakan keselamatan .
Lainlah jika Pakatan dan Bersih sememangnya sengaja mahu membiarkan ada di antara para pendemonstrator ini terbunuh demi cita-cita dan perjuangan politik peribadi mereka.....

Bayangkan jika Datuk Ambiga sendiri yang menemui ajal ketika mengetuai perhimpunan haram semalam, pastinya individu yang paling mendapat manfaat adalah Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyaat...

9 comments:

  1. Nanti saudara jawablah perjuangan BERSIH anda depan 2 orang malaikat. Sedangkan BERSIH adalah ideologi Yahudi dan komunis secara terangan dan hebahan daripada pihak berwajib. Dalam islam kita mesti halangkan yahudi yang banyak merosakan. Tetapi saudara mengaku islam sedangkan perjuangan saudara kearah semarakkan yahudi.

    Apapapun hanya Allah SAW yang Maha Mengetahui dan Maha memberi balasan.

    ReplyDelete
  2. suruh la ambabiga tu jawab sebab dia kata akan bertanggungjawab jika ada apa2 berlaku semasa bershit itu diadakan. Minta ganti rugi pada penganjur. Sebab itulah satu2 perhimpunan itu kena minta permit kerana kita nak tahu sapa dia penganjurnya. JANGAN DOK SALAHKAN ORANG LAIN. SABAR DAN MINTA PETUNJUK DARI ALLAH TENTANG KEDUDUKAN KITA DI MASA KINI. Termasuk juga dlm perjuangan politik kita.

    ReplyDelete
  3. Confirm dia masuk syurga.sebab dia ahli PAS.
    Malaikat tak soal punya.Sebab Nik Aziz dah bagi tau dia akan masuk syurga.mati Syed!!!

    ReplyDelete
  4. Hj Hadi sekarang dah jadi ejen Yahudi. "Amanat Hj Hadi" dah menjilat dia balik. Kesian dah hujung2 hidup dia duk jadi mcm ni.Insaflah Pak Hj oi.

    ReplyDelete
  5. MEREKA YANG LEMAH SAHAJA SELALU MENYALAHKAN ORANG LAIN. POLIS TAK SALAH YANG SALAH ADALAH ORANG YANG MENGANJURKAN PERHIMPUNAN SI AMBINGAI TU..
    KELUARGA SI MATI LAYAK MENYAMAN ORANG YANG MENGANJUR TU DIMAHKAMAH. POLIS BERTINDAK DIATAS PERBUATAN DENGAN NIAT SUCI HATI MENURUT UNDANG-UNDANG.TAKZIAH KEPADA AHLI KELUARGA ALLAHYARHAM,ALFATIHAH..........

    TAS ASLI

    ReplyDelete
  6. pak udin sudah masuk syurga n ajis daaaaa....

    ReplyDelete
  7. sedih aku... politik parti pembangkang dh tahap kronik dn amat terdesak.. majlis kebumi jenazah pun masih lg nk berpolitik.. cuba tgk siap pakai baju bersih lagi.. Ya Allah kau bg lah petunjuk kepada saudara2 ku tersebut...
    Mungkin dia org ingat pertanyaan munkar nangkir nanti akan tanya soalan kau dari parti apa? MasyaAllah........

    ReplyDelete
  8. Suruh Ambiga talkinkan dan ahli PAS mengaminkan semuga mati syahid.

    ReplyDelete
  9. Jangan dipertikaikan orang yang telah meninggal, tak baik...sekurang kurang bacalah alfatihah untuk nya.Syurga bukan ketentuan kita.Allah yang menentukan...berbaliklah kita kepada ajaran yang dibawa oleh Rasulullah.Bersatulah kita..jangan berpecah lagi....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3