bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 Jul 2015

Projek Singapura II - Siapa Bakal Presiden Melayu Malaysia Pertama?


Berdasarkan kepada perkembangan semasa di mana Pakatan Rakyaat dilihat telah berjaya menigkatkan sentimen kebencian rakyaat terhadap kerajaan melalui isu GST, kenaikan harga petrol, kenaikan harga barangan, cerita palsu berkaitan 1MDV dan lain2 kemungkinan basar kaum Bumiputera/Melayu telah lupakan soal survival negara bangsa.

Yang jelas melalui sentimen yang dimainkan mereka terasa sangat terhimpit dari segi ekonomi dan menyalahkan kerajaan BN sebagai pihak yang bertanggung-jawab.

Betul atau salah sesuatu berita itu sudah tidak penting lagi bagi mereka, kerana kebanyakkan dari mereka telah naik minyak.

Jika dakwaan di atas benar pasti ramai pemimpin2 Melayu yang boleh dijadikan calon presiden Melayu pertama. 

Sumber klik sini.

6 comments:

  1. Berdasarkan kepada perkembangan semasa di mana Pakatan Rakyaat dilihat telah berjaya menigkatkan sentimen kebencian rakyaat terhadap kerajaan???? MAKNANYA BN TELAH GAGAL MENGAWAL PERSEPSI RAKYAT???KLU DAH SIBUK NAK DAPAT PROJEK JE JADI MACAM NI!! UMNO DIPENUHI PENGKHIANAT!!

    ReplyDelete
  2. SIKAP MELAYU MEMANG MUDAH LUPA, SELALU TIDAK MENGAPA, PEDULI APA, MAAF SAJA BIARPUN TERGADAI HARTA BENDA. MUNGKIN ADA HIKMAH SEBALIKNYA. SIKAP MELAYU MUDAH ALPA BILA DIPUJI PUJA BIARPUN KELUARGA JADI MANGSA. SEJARAH MELAKA APA DIKIRA..ASAL PUAS HATI DIBELA DAP PENDUSTA.

    ReplyDelete
  3. itu sebab Mahathir mahu Najib berundur...

    ReplyDelete
  4. President pertama A.Samad Said

    Pm ....A Wan Azizah (ketua pembangkang)
    Pm.....L Lim Kit Siang
    Pm.....L Lin Guan Eng
    Pm.....A ????
    Pm.....H ????

    teori ALLAH menganti teori Rahman utk bakal2 pm malaysia
    sama mcm singapore...presiden pertama melayu...wan azizah cuma transit pm saja utk tukar semua perlembagaan negara dan menjadikan negara malaysia sebuah negara republik...kemudian pm beralih kpd Lim Kit Siang (sama mcm singapore) kemudian turun kpd anak Lim Guan Eng (sama mcm singapore,Lee Kuan Yew kpd Lee Hsien Loong...selepas Goh Chock Tong)

    ReplyDelete
  5. Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
    QS. al-Baqarah (2) : 120

    ReplyDelete


  6. وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ

    Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
    QS. al-Baqarah (2) : 120

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3