bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Jul 2015

Bila DS Najib Letak Jawatan, Semua Masalah Selesa???



Wow!!!! Mcm senang aje bunyinya

Macam manifesto Pakistan Rakyaat aje....."Hari Ini PR Memang PRU, Esok Petrol Turun Harga!!!".

Nak turun berapa?

Bermimpi aje lah....

Selangor dapat MB baru pun.....konsessi air pun X settle2 jugak....

Melihatkan DS Najib pun kadang2 dilihat terlalu mengikutkan telunjuk penasihat2nya, "seperti sokong membawa rebah", kadang2 ada juga terlintas di fikiran penulis bahawa beliau kelihatan sama lemah seperti Pak Lah........

Tetapi adakah itu membuatkan beliau layak dijatuhkan sedemikian rupa apabila tidak mahu turun???

Bagi penyokong2 Tun M, ianya wajar kerana jika tidak, UMNO/BN bakal kecundang pada PRU 14 nanti..... Dalam politik matlamat menghalalkan cara....

Umpama di medan perang, kita mempunyai pilihan untuk membunuh atau dibunuh???

Bila perkara ini berlaku, mungkin kita akan tertanya2 samada Anwar Ibrahim telah menerima nasib yang sama gara2 tidak mendengar kata??? Kerana kelihatannya samada bersalah atau tidak itu hanya perkara kedua.....



posted from Bloggeroid

11 comments:

  1. terfikir jugak walaupun tiada bukti....situasi pada hari ini menjadikan hati berdetik kearah tu.....

    ReplyDelete
  2. Saya bukan lah peminat Najib,kerana memang dulunya saya geng reformasi penyokong Anwar.Tapi bila saya teliti apa yg Najib buat dan polisi yg beliau laksanakan,saya nampak ada keistimewaan pada team Najib.Polisi pentadbiran dan ekonomi beliau adalah di landasan yg betul,walau pun tidak di gemari oleh banyak pihak yg sudah terlalu selesa dgn sistem lama.Apa yg PM Najib lakukan sekarang memang memeritkan pada permulaannya tapi hasilnya akan dapat di kecapi selepas beberapa tahun nanti.Tindakan yg tidak populer PM Najib iaitu GST dan rasionalisasi subsidi bahan api,merupakan langkah yg tidak mampu di laksankan oleh org lain termasuklah Mahahtir atau Anwar sekali pun,kerana mereka lebih mengutamakan populeriti ,bukan menafaat jangka panjang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp skrg? Kenapa sejak heboh pasal masalah 1mdb baru gst dilaksanakan? Sedangkan sebelum ni blh je tangguh...

      Delete
    2. Sblm heboh 1mdb...gst diberi tempoh lbh 1 thn utk dilaksanakan secara rasmi pd 1 april 2015..
      Ia langkah paling tidak popular bahkan mengundang bencana kpd bn.Tapi kena ingat...zaman tun n anwar gst ingin dilaksanakan ttp mrk cuak krn takut hilang undi para peniaga khasnya org2 cina.
      Dulu rakyat dan pmbangkang tak puas hati bila perolehan sbnr cukai tidak pada sasaran sepatutnya krn tiada mekanisme yg mengukur perolehan dan pendapatan sbnr hingga negara rugi berbilion2 ringgit krn tiada ketelusan dan keseragaman.Sampai ada yg cdg ikut cara sistem percukaian singapura iaitu gst.
      Skrg dgn gst...setiap perolehan bagi brgn ber gst dpt dikesan secara automatik dan lhdn dpt meramal dgn tepat cukai yg sepatutnya dibayar oleh individu peniaga.Agak sukar mrk mengelak spt dulu dan sukar juga mrk menyembunyi brgan kawalan spt gula atau minyak masak di musim perayaan krn semua belian telah dijejak.Cth...A beli 1 tan gula...jejak jualan hanya 100kg dlm 1 mggu...mana pegi 900kg lagi sedangkan A blm dijejak menjual habis dlm sistem tetapi mengatakan gula di kedainya telah habis.Jejak belian dan jualan gst dpt membantu.
      Pada dasarnya mmg rumit bagi rakyat tetapi demi menghambat peniaga2 yg terus kaya secara luar biasa dgn mengelak cukai..gst amat perlu.Harapan kita agar hasil cukai tersebut digunakan demi rakyat dan meningkat ekonomi negara.

      Delete
  3. Persepsi rakyat, M'sia diperintah oleh konsultan, yg rasmi dan yg tak rasmi.

    ReplyDelete
  4. Ada harapan untuk selesai..
    jika beliau msh pegang kuasa..semua org boleh jadi bias. Itu pun tak faham ke?

    ReplyDelete
  5. Ada orang bangga sambutbesday ke 90 ...apa istimewa nya umur bertambah ,wajah berubah fe'el macam musibat

    ReplyDelete
  6. BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu mesti BERSATU, utk. MENENTANG habis-habisan puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - yg. begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA dll, YAB PM Islam/Melayu; DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!!

    IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu memang mahu di JAHANAMkan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!

    Sebab itu kita mesti SELAMATkan PULAU PISANG kita yg. sungguh INDAH dan BESAR; dari diJAJAH sewenangnya SingaPORK-KEPARAT spt. Batu Puteh – lihat di http://belantan.blogspot.com/2015/07/bimbang-pulau-pisang-senasib-pulau-batu.html, Bimbang Pulau Pisang senasib Pulau Batu Puteh? , Dicatat oleh Taminsari Sabtu, Julai 11, 2015!!

    Nek Tempoyak

    ReplyDelete
  7. Dari krisis PENGGANAS-PENGGANAS luar dan dalaman yg. BERGABUNG untuk MENSABOTAJ IMDB serta kepimipinan YAB PM Islam/Melayu kita ini, sepatutnya UMNO serta semua BUMIPUTERA Islam/Melayu perlu sedar betapa BAHAYAnya perjanjian TPPA-LIBERAL-amat KEPARAT, yg. sememangnya diKUASAI si rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis serta KULI-KULI depa dari puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL SingaPORK -DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no 1!

    Sila lihat BAHAYA BESAR dari TPPA buat ISLAM/umatnya, NEGARA ISLAM kita ini serta HAK dan IDENTITI Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu – di http://www.ismaweb.net/2015/07/pembela-lancar-kempen-rakyat-bersatu-tolak-tppa/ , dan tolong tandatangan menentang TPPA ini di http://www.janganjualnegara.com/bantah/petition !

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  8. 90 kali ganda musibat lebih teruk orang yang sedap cakap tuh, apa jasa kamu pada mak-bapak, adik-beradik, sedara-mara, kekawan, jauh sekali negara?

    Gi tengok FB bugis-degil, kena hentam habis teruk ngan rakyat berbanding SSTM dan Chedet! Apa apa pun Tun M tidak melenting atau terkesan ngan tactic filthy Najib footlickers dan bootlickers!

    Angkat cam mana pun akan sampai satu ketika tak akan boleh walau diheret kecuali untuk disumbat bersebelahan anugerah-kipas.

    ReplyDelete


  9. Apabila pulang kampung atau berjumpa saudara mara pada hari raya ini maka topik perbualan yang diutamakan adalah menyebarkan pentingnya "Najib wajib letak jawatan!"

    Jika mereka bertanya kenapa?
    Maka jawablah; Najib sudah tidak layak mentadbir kerana pentadbirannya telah tercemar dengan pelbagai skandal, bala dan malapetaka yang menimpa rakyat dan negara Malaysia. Maruah agama dan bangsa kita tercabar, diperkotak katik oleh pemikiran liberal terlampau Najib!

    Sebagai contoh; GST, skandal 1MDB,Kenaikan harga barang, kawalan harga minyak yang membebankan dan menyusahkan malahan rakyat tidak boleh berbelanja (bukan sakan) seperti zaman Tun Mahathir. Bala dan malapetaka terlalu kerap dibawah pentadbiran Najib seperti Banjir, insiden lahad datu, kapalterbang terhempas dan sebagainya. Perlakuan dan tindak tanduk DS Rosmah menambahkan lagi pelbagai masalah bertingkat tingkat sebagai contoh, majlis perkahwinan anaknya, bunga hanya untuk yang terpilih, apa pula rakyat marhaen dapat faedahnya? Kenapa pula Najib membela dan menjaga hati kaum cina, mempersoalkan agama islam dan penyebaran agama evangalista yang tidak terkawal dan berleluasa? Kenapa ISA dihapuskan? Kenapa Najib perlu kowtim dengan singapura?

    Yakinkan mereka; bahawasanya rakyat hanya mahukan kepimpinan diubah dan bukan pula umno mahupun BN. Pengganti beliau tidak semestinya TS Muhyidin, terdapat ramai lagi calon yg berkelayakan. Pemberian BR1M tetap diteruskan tetapi diutamakan adalah kepada kaum melayu, bumiputra dan yang benar2 memerlukan.

    Yakinkan lagi kepada mereka; Bahawa yang utama adalah perjuangan, kepentingan alif ba ta dan maruah, perpaduan ummah dikalangan kaum melayu dan bumiputra terpelihara.

    Ingatlah Saudara dan saudariku,
    Sematkan dihati masing2 bahawasanya perjuangan kita bukanlah kerana ingin mendapatkan habuan dan laba , tetapi adalah ikhlas demi masa depan anak2 kita dan sudah pasti demi alif ba ta!

    Kepada bloger chai upahan ahjibgor,
    Bertaubatlah, kembalilah ke pangkal jalan tinggalkan ahjibgor tu, mohon maaf kepada Tun Mahathir dan seluroh rakyat marhaen malaysia.mohon maaf secara rambang di hari raya di blog masing2 , kosong2 dan sebagainya adalah tidak terpakai dan tidak di terima, kerana kamu diupah, dibayar untuk melindungi pemimpin yang tercalar, tidak bersih, tidak cekap dan tidak amanah!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3