bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Tinggalkan sedikit - Kata orang tua² dalam setandan kelapa bukan semua boleh jadi santan. Ada sebiji dua yang dipanggil nyior komeng. Biasa kita tengok ada motivator atau ustaz...

11 Jul 2015

Kekalkan DS Najib!!!



Apabila Khalifah terakhir Empayar Islam Otthmaniah cuba dijatuhkan oleh Barat khususnya Yahudi dan Kristian, ramai juga pemimpin2 Islam telah bersengkokol demi kepentingan peribadi mahupun atas berbagai alasan seperti semangat nasionalisma, hutang luar negara yang tinggi, kononnya peribadi Khalifah Abdul Hamid 2 tidak islamik dll.

Akhirnya apabila kejatuhan Empayar Otthmaniah dunia Islam berpecah2 dan dengan senang telah dijajah. Payung yang selama ini memayungi negara2 umat Islam sehingga ke Nusantara sehingga satu ketika mampu menjadikan kerajaan Islam Aceh sebuah kerajaan yang kuat sehingga mampu menyerang penjajah2 Portugis dan Belanda di Melaka dan Johor atas semangat saudara seislam. Sayangnya orang Islam tidak pernah mahu belajar daripada sejarah dan kesilapan silam....

Jika sejarah perang saudara di antara Saidina Ali r.a. dan Muawiyah akibat fitnah Yahudi X kita insafi kerana zaman yang amat jauh....jika kejatuhan kerajaan Melayu Melaka juga agak jauh??? Mengapa kejatuhan Sadam Hussein, Muamar Ghadafi dan pergolakan di negara2 Arab oleh anasir luar tidak mahu dijadikan pedoman supaya umat Islam/Melayu di Malaysia bersatu??? Atas alasan ini dan kerana tidak mahu perkaran tersebut berlalu di negara tercinta ini saya sokong usaha untuk kekal DS Najib!!!

15 comments:

  1. Saya sokong artikel dan tulisan saudara.

    Orang melayu dan islam kena bersatu dan sedar siapa musuh mereka yg sebenarnya

    ReplyDelete
  2. Setuju ...tp najib mesti bercuti sementara kes 1mdb sedang disiasat...senang je kan.

    ReplyDelete
  3. Carilah khalifah islam yang lebih jujur amanah dan tak banyak skandel fitnah laki bini yang ada ramai lagi dalam umno. Masalah yang ada sekarang ini khalifah islam yang menerajui UMNO BN mudah sangat kena tuduh dan fitnah laki bini yang menyusahkan UMNO itu sendiri untuk di pertahankan Kalau khalifah Peneraju UMNO BN itu letak jawatan sekalipun pun yang akan dilantik pun pasti di kalangan timbalan khalifah atau ahli majlis tertinggi umno yang lebih berintigriti dan bersih sedikit dari khalifah yang penuh skandal yang mana rakyat pun keliru dengan fitnah dan tuduhan yang pelbagai berlaku sekarang..

    ReplyDelete
  4. Antara punca khalifah uthmaniah jatuh sebab pinjaman bank. Mesir pernah BANKRUPT pd 1875 pun disebabkan hutang antaranya kpd fruhling & goschen dan joubert bank. Antara 1870an-1898 rakyat mesir menderita menanggung hutang kerajaan. Sejarah sentiasa berulang. Pemimpin lemah & x pandai selalunya diperangkap akhirnya rakyat yang menderita.

    ReplyDelete
  5. Buang virus ni dulu..
    TPM ambik alih tempat PM..

    ReplyDelete


  6. Apabila pulang kampung atau berjumpa saudara mara pada hari raya ini maka topik perbualan yang diutamakan adalah menyebarkan pentingnya "Najib wajib letak jawatan!"

    Jika mereka bertanya kenapa?
    Maka jawablah; Najib sudah tidak layak mentadbir kerana pentadbirannya telah tercemar dengan pelbagai skandal, bala dan malapetaka yang menimpa rakyat dan negara Malaysia. Maruah agama dan bangsa kita tercabar, diperkotak katik oleh pemikiran liberal terlampau Najib!

    Sebagai contoh; GST, skandal 1MDB,Kenaikan harga barang, kawalan harga minyak yang membebankan dan menyusahkan malahan rakyat tidak boleh berbelanja (bukan sakan) seperti zaman Tun Mahathir. Bala dan malapetaka terlalu kerap dibawah pentadbiran Najib seperti Banjir, insiden lahad datu, kapalterbang terhempas dan sebagainya. Perlakuan dan tindak tanduk DS Rosmah menambahkan lagi pelbagai masalah bertingkat tingkat sebagai contoh, majlis perkahwinan anaknya, bunga hanya untuk yang terpilih, apa pula rakyat marhaen dapat faedahnya? Kenapa pula Najib membela dan menjaga hati kaum cina, mempersoalkan agama islam dan penyebaran agama evangalista yang tidak terkawal dan berleluasa? Kenapa ISA dihapuskan? Kenapa Najib perlu kowtim dengan singapura?

    Yakinkan mereka; bahawasanya rakyat hanya mahukan kepimpinan diubah dan bukan pula umno mahupun BN. Pengganti beliau tidak semestinya TS Muhyidin, terdapat ramai lagi calon yg berkelayakan. Pemberian BR1M tetap diteruskan tetapi diutamakan adalah kepada kaum melayu, bumiputra dan yang benar2 memerlukan.

    Yakinkan lagi kepada mereka; Bahawa yang utama adalah perjuangan, kepentingan alif ba ta dan maruah, perpaduan ummah dikalangan kaum melayu dan bumiputra terpelihara.

    Ingatlah Saudara dan saudariku,
    Sematkan dihati masing2 bahawasanya perjuangan kita bukanlah kerana ingin mendapatkan habuan dan laba , tetapi adalah ikhlas demi masa depan anak2 kita dan sudah pasti demi alif ba ta!

    Kepada bloger chai upahan ahjibgor,
    Bertaubatlah, kembalilah ke pangkal jalan tinggalkan ahjibgor tu, mohon maaf kepada Tun Mahathir dan seluroh rakyat marhaen malaysia.mohon maaf secara rambang di hari raya di blog masing2 , kosong2 dan sebagainya adalah tidak terpakai dan tidak di terima, kerana kamu diupah, dibayar untuk melindungi pemimpin yang tercalar, tidak bersih, tidak cekap dan tidak amanah!

    ReplyDelete
  7. Mungkin juga kalau Najib bersara, Malaysia dan org Islam makin kuat dan makmur?

    ReplyDelete
  8. apa kah kita ada pilihian yang terbaik sedangkan dituntut olih agama.
    Bersatu lah jangan tunggu lama lama.

    ReplyDelete
  9. OI si anon 21.05, jangan lu nak MENYAMAQlah!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI SIAL kat KANDANG si PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!

    ReplyDelete
  10. Inilah sebab mengapa BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu mesti BERSATU, utk. MENENTANG habis-habisan puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - yg. begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA dll, YAB PM Islam/Melayu; DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!!

    IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu memang mahu di JAHANAMkan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!

    Sebab itu kita mesti SELAMATkan PULAU PISANG kita yg. sungguh INDAH dan BESAR; dari diJAJAH sewenangnya SingaPORK-KEPARAT spt. Batu Puteh – lihat di http://belantan.blogspot.com/2015/07/bimbang-pulau-pisang-senasib-pulau-batu.html, Bimbang Pulau Pisang senasib Pulau Batu Puteh? , Dicatat oleh Taminsari Sabtu, Julai 11, 2015!!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  11. Mudah kata Najib tak nak bercuti sebab dia ada "something2hide".

    ReplyDelete
  12. itulah...deb hapus...isa hapus...hasutan hampir nak hapus...mana org melayu nak cay a100% dgn tuan...

    ReplyDelete
  13. bsmpena perayaan hari malaysia akan datang cuba kerajaan BN mintak rakyat pasang bendera malaysia mulai dari 1 Ogos 15 kita lihat apa respon rakyat. Klu respon baik BN menang klu tak BN akan kalah

    ReplyDelete
  14. Rakyat jer yg kena sedar, pemimpin tak payah sedar ?
    Pemimpin dulu ler yg kena sedar diri. Bnyk masalah, makin nambah nyusahkan rakyat, bukan nyelesaikan masalah rakyat, resign ajer la.

    ReplyDelete
  15. Masa untuk menggunakan 'ISLAM; untuk mengekalkan Najib. Kenapa kes 'lembu' Sharizat dikehendaki letak jawatan? Kini kes melibatkan wang yang lebih banyak 'Ulama' Wasatiyyah buat donno...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3