bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

12 Aug 2014

Wajah Yang Tiba2 Menjadi Ispirasi Buat Akar-Umbi Pas???



Datuk Ahmad Yakob seorang pemimpin Pas "low profile" jarang mendapat perhatian ramai....

Tiba-tiba menjadi perhatian ramai terutamanya akar-umbi Pas dan orang Melayu dan Islam yang selama ini berdoa agar Pas dan Umno dapat kembali berkerja-sama.

Dengan layanan komponen Pakatan Rakyaat yang tidak memberikan kepercayaan kepada adun2 PAS untuk menjawat exco Agama di Selangor selepas pemecatan Dr Hasan Ali yang sebelum itu dilihat sering mengambil pendekatan membela kesucian Islam sehingga DAP merasa tidak selesa....

Negeri Pulau Pinang yang membelakangkan adun2 Pas sebagai exco Agama di Pulau Pinang.....

Pas yang selama ini dilihat "lemah" kerana sering sahaja mengalah dengan parti2 komponen PR yang lain terutamanya DAP dan PKR sehingga dilihat gagal menjuarai isu2 orang2 Melayu/Islam seperti hudud, murtad, liberalisasi agama, LGBT, kalimah Allah, Bible bahasa Melayu dll.

Sementelah lagi kerajaan negeri Kelantan yang menyaksikan PAS begitu kukuh dan tidak memerlukan sokongan PKR mahupun DAP di Kelantan sewajarnya membolehkan Pas bebas untuk menentukan hala-tuju parti mereka tanpa mengharapkan ikhsan PKR apa lagi DAP....


posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3