bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Aug 2014

Gempar!!! YB Pas Dijanjikan RM 10 Juta dan Nurul Izzah???



Foto (KIRI): Hanyalah Hiasan Tiada Kaitan Dengan Yg Hidup Ataupun Yang Telah Mati.

Selalunya jika ada Adun PR yang melompat parti menyertai BN seperti kes di DUN Perak dan beberapa orang MP Pakatan Rakyaat , Cepat2 pemimpin2 utama PR akan menunding jari dan mendakwa mereka telah "dibeli". Malah Wan Azizah sendiri pernah terlibat dalam tohmahan seperti ini....Mendakwa mereka ini telah dibayar sehingga RM 5 juta seorang.

Kononnya bukti akan diberikan kemudian.....malangnya sehingga ke hari ini setelah lebih 5 tahun, tohmahan2 tersebut masih tidak dapat dibuktikan.....

Penulis tertanya2 jika tindakan "melobi" Adun dan MP sememangnya wujud dalam senario politik di Malaysia? Jika benar berlaku, berapa pula agaknya yang telah ditawarkan kepada 2 Adun Selangor yang mewakili Pas ini? RM 10 juta? RM 15, 20 juta?

Maklumlah....Selangor merupakan negeri yang terkaya dalam Persekutuan Malaysia. Lagipun jika benar Anwar disokong oleh NGO2 Yahudi dengan dana yang bernilai berjuta2 ....pastinya jumlah tersebut tidak menjadi satu masalah.... 

Apa lagi dengan kewangan negeri Selangor yg kukuh. Jumlah tersebut nantinya pasti boleh "dibayar balik" beserta dengan faedah jika negeri Selangor tidak terlepas dari gengaman mereka.

Tanpa tawaran yang tinggi ianya (lompat parti) pasti tidak akan berlaku, apa lagi apabila Adun2 Pas yang terlibat telah berbaiah untuk menceraikan isteri2 mereka dgn talak 3 jika mereka menolak keputusan parti.

Lainlah jika Anwar telahpun menawarkan Nurul Izzah sebagai galang ganti. (Dah mcm jalan cerita Korea pulak).

Ataupun baiah mereka sebenarnya meletakkan ketaatan kepada parti DAP dan bukannya kepada Pas???

Ini belum lagi disentuh kemana kah istiqamah mereka yang kononnya memperjuangkan parti Islam Pas yang dasar perjuangannya semata2 untuk menagih keredhaan daripada Allah s.w.t.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3