bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

3 Aug 2015

SPRM Sahkan Dana RM 2.6B Didepositkan ke Dalam Akaun Najib???



Kalau diikutkan kepada twit tu...... SPRM cuma mengesahkkan bahawa RM 2.6 Billion yang didakwa didepositkan ke dalam akaun milik DS Najib merupakan dana yang disumbangkan bukan duit 1MDB.

Persoalannya adakah akaun tersebut sememangnya akaun peribadi milik DS Najib.

Jika ianya sememangnya akaun peribadi milik DS Najib, pasti ianya akan menjadi bahan lawak kerana ianya bukanlah suatu tindakan yg bila.

Ini kerana walaupun dana pilihanraya telah menjadi satu rahasia umum, dan setiap parti bertanding selalu dikaitkan dengannya tetapi ianya bukan sesuatu yg dibenarkan di negara ini.

Adakah kenyataan SPRM ini juga sengaja diputar-belit oleh pihak tertentu ?

6 comments:

  1. Minta Maaf ya , ada dua isu disini ,yang serius , 1. maka dengan kenyataan ini maka betul la kenyataan oleh WSJ dan Sarawak report dan the Edge yang duit tu masuk akaun pribadi Najib , 2. Duit sebanyak RM 2.6 billion terlalu besar untuk akaun peribadi dan BNM harus siasat ini dah jatuh kesalahan bawah akta BNM dan derma dalam akaun peribadi sebanyak itu dan jawatan PM iaitu orang ada kuasa ini meragukan kerana akaun peribadi sudah jatuh bawah akta rasuah , macam mana pun jangan marah saya, cuma saya lihat dari sudut undang undang , tak pa la kalau Najib diatas undang undang nak kata apa , sultan ,saya dan semua rakyat dibawah undang undang , Tak apa saya sabar dan sedar lemah cuma boleh serah pada allah swt untuk memberi balasan atau hidayah , ' Ya allah aku beserah pada mu ya allah ,beri lah negara ini kembali kepada keadilan , kesejahteraan dan kemakmuran atas keberkatan mu".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuduhan Sarawak Report dan WSJ masih X dapat dibuktikan bahawa duit tersebut adalah dari 1MDB. mungkin mereka Senate nak perangkap Najib.

      Delete
  2. Ok jwpan yg boleh dpertimbangankan sbelum ni masa duit jatuh dulu ade org yg bgi dana kat mlaysia utk survival . semesti yg bgi dana tu ingin mlihat mlaysia tidak mjadi mangsa hasad dengki yahudi. Itu haye rumor zaman tun. Klau dana ni utk kpentingan agar Musuh dlm selimut yg bersengkokol dgn yahudi kalah dlm pru nnti. Ok gak but utk kpentingan pribadi najib kna jawap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalaupun betul. Kalau dengan huruf besar K! Bak kata Muhyiddin, "Kenapa masuk akaun you? Kenapa masuk akaun peribadi?

      Takut bila masuk akaun Umno duit tu hilang ke. Ha ha.

      Delete
  3. saya bukan robot4 August 2015 at 01:24

    Kalau tak salah,ketika isu ini mula2 ditimbulkan najib sepatutnya dengan selamba mengaku ianya wang sumbangan pak arab untuk tujuan sekian2.Semudah itu.Tapi ini tidak berlaku sebaliknya najib berdalih dengan mengatakan ianya bukan untuk kegunaan peribadi dan bukan wang dr 1mdb.Sedangkan wsj pun tak pernah melaporkan wang itu dr 1mdb.Malah najib tidak berani pun menyaman wsj kerana wsj yakin laporannya sahih.

    SPRM sangat marah apabila pegawai2 penyiasatnya yg sedang menyiasat kes 1mdb dengan penuh dedikasi siang dan malam ditahan dan pejabatnya digeledah polis.SPRM malah mengatakan 'ini kerja gila dan polis tidak akan melakukannya kalau tidak diarahkan orang'.Siapa 'orang' yg dimaksudkan sprm yg berani menggunakan polis untuk menggangu kerja sprm?Najib?Kenapa sampai menggunakan polis kalau tidak ada 'apa-apa'.Fikir.

    Itu mungkin punca sprm membuat 'pendedahan' gempar ini.Ada lagi perkara2 yg lebih panas yg dijangka akan berlaku sehari dua ini.Tunnggguu..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3