bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

23 Aug 2015

Negara Difitnah Akan Bankrap Sebagaimana Negara Greece - Angkara Siapa???



Apa sudah berlaku kepada negara kita malaysia. Sungguh menyedihkan dan memalukan. Duit malaysia tidak diterima oleh mana mana bank lagi di China. Ini berlaku semasa saya ingin membuat pertukaran mata wang tadi.

Manager bank di sini kata ekonomi Malaysia hampir sama corak kejatuhan ekonomi seperti di Greece. Katanya baru sebulan duit Malaysia langsung tidak laku.
Marah dan sedih. Apa akan berlaku pada nasib anak anak kita nanti.

Dulu duit China tukar RM1 dapat 2yuan. Sebulan yang lepas, RM1 dapat 1.5yuan. Tetapi hari ini, paling malang, tidak laku langsung dan tidak dapat langsung buat pertukaran.

Saya melaporkan kejadian ini terus dari China. Sedih dan sungguh sedih. Apa pemimpin kita dah buat? Come on la....

Sahabat dan saudara mara saya di Malaysia, plz hati hati. Mulakan laburkan duit anda kepada emas atau simpanlah duit anda diluar. Ia sangat memeritkan bagi peniaga peniaga dan usahawan seperti kami.

Ikhlas,
Farlina & Hairul
Live at Guangzhou, China


Komen Isac;

Mengapa fitnah sebegini tidak diambil tindakan dan dibiarkan bertebaran di media2 baru, twitter, Whatapps, Telegram, blog dll???

6 comments:

  1. Bukan Idris Jala kah yang mula cerita ini dulu?

    ReplyDelete
  2. Kalau tiada tindakan dan jawapan dari pihak terhabit, maknaaanya ISU ini adlah benarr dan kita kena bersedia..

    ReplyDelete
  3. aku pelik bila hang tukar rm 1 dapat yuan 1.5 tak ke duit malaysia lagi baguih pada duit china. kalau aku jadi hang aku bawak duit yuan dari malaysia dan berbelanja sakan di china. kadang kadang hang ni pun bangang gak pada masa la ni berbelanja la dalam negeri hang tak rasa ape ape pun. ini bercerita tentang duit rm jatuh berbanding us seolah olah hangpa berurusan dengan amerika. aku anak aku belajar di england boleh lah cerita sal belanja akan naik. janganlah spin sangat. hang tau tak orang indonesia bawak rm 2000 tukar rupiah dapat rm 7 juta, kalau tidak sebelum ni rm 9 juta. mengapa dia orang masih nak bekerja kat sini dah duit malaysia jatuh. kita sebagai rakyat malaysia jadi rasional skit dengan keadaan. kerajaan tau ape yang dia buat, insyallah kita akan berjaya melepasi cabaran ini dengan baik.

    ReplyDelete
  4. dh tau nk pegi china bawak duit RM nk buat apa..mmg ko bodoh laaa

    ReplyDelete
  5. So kalau nak hapuskan fitnah mintak sibotak tu terangkan sendiri mana datang 2.6B tu and tunjukkan buktinya..

    ReplyDelete
  6. btul ke ape yang dikatakan tu fitnah? Bknkah lebih baik buktikan dlu kenyataan tersebut baru labelkan ia sebagai fitnah atau tidak sebelum anda keluarkan artikel anda ni? Jgn nampak sgt macam macai

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3