bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

2 Aug 2015

Najib Jual Negara Untuk Selamatkan 1MDB???



Itu kata2 yang keluar dari mulut professional Melayu.

Sedih kan .....

Ironinya mereka masih bekerja di GLC2 milik kerajaan ......

Lebih ironi mereka sama2 menyebar fitnah yg telah secara tak langsung menyebabkan kejatuhan nilai Ringgit dan nilai hartanah dan projek 1MDB secara khusus . Pelabur mana yg nak melabur jika negara tidak a man? Jika melabur pun pasti mereka mahukan harga yg jauh lebih rendah.

Siapa yg rugi ?

Sebelum ni terikut2 dgn dakyah DAP kononnya Tan Sri Syed Mokhtar monopoli semua kekayaan Negara.....

Kalau ekonomi X berkembang dan negara tak ada pembangunan maka tiadalah peluang2 pekerjaan baru dan kemakmuran .

15 comments:

  1. Tendang jer AhJibNgok!!

    Sayangkan UMNO kalau tidak rakyat akan tendang UMNO

    Kalau UMNO tak tendang Najijb RAKYAT akan tendang UMNO!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa anda mempamirkan keperibadian anda. Kalau ni cara untuk berjihad .. kira menang sorak ajelah.

      Delete
    2. SAYA SETUJUUU

      Delete
    3. Patutnya kau tu kena tendang bodoh sangat tak paham2. Dari kecik tak nak mampus dah tua menyusahkan orang. Ada hati nak bagi nasihat.

      Delete
  2. aku takkan tendang umno kerana umno masih relevan terutamanya pada masa in...siapapun pm dan presiden umno aku akan sokong....rba tok sah menghasut laaa.umno tuk anak cucu aku

    ReplyDelete
  3. Yang selama ini 'jual' negara ialah mereka yg telah di beri amanh utk menguruskan harta kerajaan dengan baik dan cekap,sama ada di jabatan kerajaan mahu pun di GLC,kerana melaksankan kerja mereka secara sambil lewa,tidak cekap dan tidak amanah.Kalau 1MDB rugi,siapakah pegurusan yg bertanggung jawab secara langsung?.Bolehkan sesiapa memberi bukti sebarang kerugian dialami oleh mana-mana GLC atau jabatan kerajaan akibat dari arahan PM Najib?.

    ReplyDelete
  4. kalau dah nak lemas...taik pon akan dicapai

    ReplyDelete
  5. Bodo nya kita...
    Apabila perasaan kebencian meluap2 hingga gagal melihat pro dan kontra di sebalik sesuatu isu.
    Dulu bila tun m singkirkan anwar...ramai yg gila jadi pejuang bangsa utk menuntut keadilan demi memperjuangkan nasib seseorg individu.
    Kenapa kita tidak bertenang dpd mengutuk, memfitnah dan mengata hanya kemahuan dan keinginan kita tidak kesampaian.Tidak perlu terikut2 dgn nada dan irama golongan oportunitis dlm parti yg gila dán sibuk mencaturkan urusan negara.Semuanya menjadi bahan gelak ketawa pihak cina babi dap yg amat menyembah tokong a.k.a maharaja lim.
    Semua tahu golongan oportunitis dlm parti pon bukannya maksum dan pernah dan selalu dikutuk ketika memegang tampuk kerajaan.
    Buat waktu ini...beri tumpuan pada pengukuhan parti...Klu tsmy boleh bertenang..kenapa kita tidak??!!Sesapa pun jadi ketua klu org bawah tak sehaluan, kemungkinan disingkir atau keluar dari pasukan adalah lumrah.
    Biar isu tersebut diselesaikan dan biarlah mrk yg kita rasa tak sesuai turun dgn cara terhormat.Bukannya dicatur oleh manusia tamak dan gila kuasa serta gelojoh.
    Ingat...sistem kouta dah dimansuhkan dlm parti...ia suatu sistem yg hanya mengekalkan golongan yg suatu ketika dulu kita ingin jatuhkan tetapi gagal.
    Bermakna mana2 jwtn dlm parti boleh dimiliki oleh sesiapa shj tanpa disekat oleh kouta tertentu.Jika tak suka, gunakan undi kita utk menentukan siapa yg layak dan bukan ditentukan oleh tangan2 yg pernah jatuhkan pak lah yg gila membonekakan kerajaan yg sedia ada.Rasa2nya...kita pun tidak akan suka klu jadi boneka org lain dan dikritik membabi buta secara terbuka.Itulah kelebihan negara jiran kita singapura...mantan pm tak pernah mbabi buta mgkritik dan memburukkan pm yg sedia ada.Kenapa????Demi kestabilan ekonomi dan keharmonian negara.
    Mereka pernah terfikir spt mantan pm singapura????Tiada!!!!KERANA MRK GILA KUASA DEMI NAFSU PERIBADI MRK!!!!!

    ReplyDelete
  6. Kejatuhan ringgit kerana Menteri Kewangan sibuk utk menyelamatkan diri sendiri..lantak koranglah ...nak jatuhke ..nak bungkuske...memang tak layak dia ni jadi menteri. Lepastu cari alasan nak salahkan rakyat...gaji besar tu duduk atas buat apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ringgit jatuh sebab ekonomi disabotaj oleh akhbar dalam negara dan asing yg mendapat pembiayaan dari luar...

      Ada " George soros" Malaysia yg sedang menjatuhkan ringgit sama seperti yg Geroge Soros buat dulu

      Kita kena bersatu......Kerajaan nak dijatuhkan supapa kerajaan Puppet boleh ditubuhkan.....

      Org Melayu/Islam akan hilang kuasa selama lamanya di negara ini sekiranya UMNO/BN tumbang......

      Bersatulah wahai org melayu & islam

      Delete
  7. tendang bapak kau lagi baik..kau tu tak sedar berpayung bawah komunis..dimana melayu kalau cina perintah..bongok punya orang...

    ReplyDelete
  8. Dengar kata ada ura2 syarikat dari Qatar n China dah menjejeh ayaq liuq nak beli tanah 1MDB.....kalau ini bukan MENJUAL NEGARA utk meyelamatkan 1MDB kita nak panggil DERMA TABUNG ANTARABANGSA ke?

    Jual semua utk cover hutang 1MDB....hanya dlm masa 6 bulan kita tgk apa yg 1MDB ada utk dilelong kemudiannya. Kalau dah berlambak sgt duit 1MDB tu, buat apa nak jual tanah?....ASET yg sgt penting tu!....TERDESAK nak selamatkan 1MDB, 1Malaysia dpt bahana.

    ReplyDelete
  9. Lelong saja cai2 hitam dan kelabu asap utk selamatkan negara 3ekoq singgit.

    ReplyDelete
  10. dibuatnya negara ini macam syarikat sendirian.berhad. bila tak ada tunai, dijual apa saja 'peroperty'...

    ReplyDelete
  11. Lee Kuan Yew berkata Singapura ada membuat lebih dari 2000 pelaburan di luar negara. Cuma saya terfiki kenapa pelaburan mereka bejaya dan tiada masalah....rasa2nya sebab Singapura baik dgn US dan Israel.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3