bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

13 Aug 2015

Tun M Beruntung Mempunyai DS Anwar Sebagai Menteri Kewangan???




Bila jejak tukaran 1USD = RM 4.88, terus DS Anwar kena pecat....Kita lupakan pasal tuduhan liwat......

Membantu bukan ? Pecat Anwar dan cuba perbaiki nilai Ringgit...

Beliau boleh dipersalahkan dan apabila berjaya memperbaiki nilaian Ringgit, Tun M claim semua kredit.

Berbanding dgn DS Najib....Beliau merupakan Menteri Kewangan 1, X kan nak pecat diri sendiri???

Nak salahkan Menteri Kewangan 2 pun X logik kerana DSHH merupakan seorang Menteri yang bagus, bekerja keras dan merupakan seorang pengikut yang setia di samping bebas dari gosip2 liar...

Payah jugak ya......Walaupun merundungnya nilai  ringgit banyak dipengaruhi oleh faktor luar.....pasti sesuatu yang baik jika dapat menyalahkan orang lain.... :)

2 comments:

  1. Memang lah tak boleh pecat diri sendiri. Perkataan sesuai Tukar portfolio la. Tak pun Upgrade Menteri Kewangan Kedua atau menarik diri dari portfolio tersebut.

    Keduanya Tun M TAK PERNAH CLAIM CREDIT. KREDIT di beri pada beliau oleh orang lain seperti media, ahli kewangan dan masyarakt etc sebab memang patutkan di berikan kredit. Tak kan nak beri kredit pada Anwar pulak.

    Keduanya secara teori dan di lihat secara mendalam jika Najib pecat Menteri Kewangan beliau tak pecat diri sendiri. Mana boleh Najib sebagai individu memecat Menteri Kewangan. Perdana Menteri boleh. Kena Faham Najib ada beberapa fungsi dan kapasiti Rasmi.

    1) Perdana Menteri - satu legal entitiy bukan semula jadi yang mempunyai hak perundangan etc yang di lantik Agung.Contoh dalam saman misalnya boleh di saman PERDANA MENTERI bukannya saman individu.
    2) Menteri Kewangan - satu legal entity yang beliau pilih sebagai menteri Kabinet
    3) Presiden UMNO - satu legal entity yang di pilih ahli umno
    4) Mohd Najib sebagai individu satu legal entity semulajadi- anak Tun Razak dan laki Rosmah etc

    Maka yang memecat Menteri Kewangan bukan NAJIB tetapi Perdana Menteri. Najib dan Perdana Menteri bukan satu legal entity yang sama. Contohnya Bolehkah Najib tandatangan cek peribadi beliau sebanyak 700 juta atas nama Perdana Menteri? Sudah tentu tak boleh.

    Nak beri faham lagi perbezaan enitity - Contohnya Sultan Perak.

    Sebagai individu beliau mempunyai nama RAJA NAZRIN SHAH.

    Sebagai SULTAN baginda memakai NAMA SULTAN NAZRIN MUIZZUDIN SHAH

    Jajahan Takluk Perak ialah kepunyaan SULTAN NAZRIN MUIZZUDIN SHAH bukannya RAJA NAZRIN SHAH. Katakan beliau mangkat satu hari nanti (mohon baginda dipanjangkan umur dan sejahtera hendaknya) Negeri Perak dan Jajahan takluknya tidak akan di faraidkan kepada ahli waris kerana ianya kepunyaan SULTAN (dan SULTAN sudah tiada/mangkat hingga di tabalkan baharu). Hanya harta peribadi Raja Nazrin Shah akan di faradikan. Ini kerana Sultan dan Raja Nazrin ialah dua enitiy berbeza.

    ReplyDelete
  2. Anwar ni lukusan ape yr....dulu kst UM tahun 70 budak mrlayu gred 3 spm pun bole mintak jadi lawyer...jurutera...doctor ..sccountant sbb budak melayu x ramai...tapi bang non amik jurusan apa..?..jurusan yg simple simple jer....nnpk ssgt bodo dan bsngang aljuboori nih....skg nak citer pasal ekonomi puiiii....masa 1997 kepala bangang aljuboorini gak yg bodoh ekonomi jahanamkan ringgit malaysia...skg ada ati nnk citer pasal ekonomi...org bodo berlagak pandai terserlah lahi kebodohanya.....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3