bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 Aug 2015

Ugut Saman, Taktik Guan Eng Menjual Tanah Tapak Rumah Kos Rendah Untuk Projek Komersial???




Tarik balik saman???


Masa isu tengan panas, pada Disember 2012, Guan Eng memfailkan tuntutan saman terhadap Shaik Hussein yang kini merupakan Ketua UMNO Bahagian Bagan dengan mendakwa Shaik Hussein memfitnah beliau menerima rasuah daripada Syarikat Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC) membabitkan proses bidaan tanah di Taman Manggis, di sini. Kenyataan Shaik Hussein itu disiarkan oleh portal berita propembangkang Malaysiakini pada 5 Oktober 2012 (Seperti keratan akhbar dibawah) Selain itu, difahamkan, tanah di Taman Manggis terbabit sepatutnya dibangunkan bagi projek perumahan rakyat (PPR) fasa kedua namun dijual Kerajaan DAP Pulau Pinang kepada KLIDC bagi projek pembinaan hotel 19 tingkat, enam tingkat hospital persendirian dan lima tingkat tempat letak kereta. Sementara itu, Shaik Hussein ketika ditemui berkata, beliau gembira dan bersyukur atas tindakan Guan Eng yang tidak meneruskan kes saman terbabit. 



Sumber klik sini.

Ini lah kerajaan yang diharapkan akan membela rakyaat Malaysia tanpa mengira kaum???

Untuk rekod, daripada 33 rumah mampu milik yang diperuntukkan dalam satu lagi projek pembangunan, 32 buah diberikan kepada kaum Cina, satu untuk Melayu dan kosong untuk kaum India. Klik sini.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3