bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

15 Mar 2014

MH370: Mengapa Setiap Kali Keselamatan Negara Terancam Nama Sivarasa Yang Timbul???

Foto 1 (kiri): Gambar yang dikaitkan dengan Tian Chua ke Manila.

Walaupun penyusupan pengganas2 Kiram ke Kg Tanduo, Lahad Datu telah setahun berlalu. Rakyaat masih tertanya2 apakah kaitan PR terutamanya Anwar Ibrahim yang pernah bertemu dengan Nur Misuari beberapa bulan sebelum kejadian.





Foto 2 (kanan): Anwar bertemu Nur Misuari.


Lebih mencurigakan apabila Tian Chua dan Sivarasa diberitakan pernah ke Manila tempat di mana Raja Kiram III tinggal, hanya kurang sebulan daripada tarikh serangan berlaku. Sumber klik sini.







Sivarasa juga dikatakan kenal rapat dengan juruterbang Mas yang dipercayai  telah "dirampas", iaitu pesawat MH370. Juruterbangnya yang mempunyai alat simulasi  Boeing 777 yang lengkap di kediamanya. 

Foto 3 (kiri): Sivarasa bersama-sama Juruterbang MH370


Pengumuman terbaru oleh PM, DSN pada petang tadi selain memberitahu transducer di dalam kapal terbang tersebut telah dimatikan oleh seseorang di dalam pesawat MH370, bukti radar  menunjukkan bahawa pesawat tersebut telah bergerak secara mencurigakan dan dipercayai cuba mengelak daripada dikesan oleh radar.






Foto 4 (kanan): Menunjukkan sempadan jangkauan radar2 mengikut negara. 


Gerakan yang hanya mampu dilakukan oleh seorang juruterbang yang berkemahiran tnggi dan berpengalaman, kerana pesawat Boeing 777 yang merupakan pesawat jumbo pasti sukar untuk dikendalikan sebegitu rupa.




Foto 5 (kiri): Gerakan pesawat MH370 yang dikatakan cuba mengelak dari dikesan oleh radar bukan sekadar secara literal malah juga dilakukan secara vertikal. Sumber klik sini.








Walaupun tiada bukti kukuh yang boleh mengaitkan nama Sivarasa sebagai individu yang bertanggung-jawab di dalam kedua2 krisis ini, walaupun Sivarasa mungkin sememangnya tidak bersalah, tetapi kaitan namanya untuk berada pada tempat yang salah dan waktu yang salah sememangnya boleh mengundang seribu persoalan.

Mungkin juga Sivarasa kena "mandi bunga" jika beliau sememangnya tiada kaitan dengan kedua2 insiden yang menimpa negara.

5 comments:

  1. Kes Lahat Datu pun Kerajaan senyap seribu bahasa hingga kini. Ini kes MH370 pun andaian yang sama. Nak tunggu bala lain yang lebih besar ke Kerajaan baru nak bertindak pada yang bertanggungjawab??????????????? Hasil Pemansuhan ISA yang perlu dibayar oleh Kerajaan sekarang.

    ReplyDelete
  2. Siapa yang mansuhkan ISA kalu bukan sibangang

    ReplyDelete
  3. Selagi Najib tidak mahu bertegas dgn mereka2 yg senantiasa mahu mengkocar kacirkan negara selagi itu keresahan rakyat terutama org Melayu tidak akan berakhir.

    ReplyDelete
  4. Undang2 yang ada nak kena dapatkan bukti yang tanpa keraguan, bukan hanya gambar atau dengar cakap saja, lain lah kalau air mani 4 cm dalam dubur, itu baru bukti kemasukan berlaku.

    ReplyDelete
  5. Alang Lahad Datu pun Anwar boleh rancang inikan pulak MH370. Kalau mati pun tak kisah beb. Janji jadi PM.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3