bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 Mar 2014

Kelayakan Piala Asia - Harimau Malaya 2 :Yaman 1

Foto: Arkib.

Malaysia yang kehilangan bek tengah, Reduan Taj sejak minit ke 8 lagi bertungkus-lumus bermain 10 pemain hampir 90 minit perlawanan. Shafik Rahim terpaksa dikorbankan oleh Dato OKS untuk memperkuatkan barisan pertahanan dengan membawa masuk Fadli Sas.

Malaysia akhirnya dapat menjaringkan gol melalui Amri Yahya pada separuh masa pertama sebelum Yaman dapat menyamakan pada separuh masa kedua.

Yaman yang menyerang secara bertali-arus sekali lagi terperangkap dengan jaringan Malaysia melalui "dead ball situation" dan kali ini sepakan percuma Nazrin yang sebelum itu telah dijatuhkan telah disempurnakan oleh Fakri Sakrani dengan tampanan lututnya.

Apapun Malaysia yang mengalahkan Yaman 2 : 1 masih gagal untuk ke pusingan akhir apabila Iraq yang juga merupakan pasukan ketiga dalam kumpulannya berjaya mengalahkan pasukan China unruk menjadi pasukan tempat ketiga terbaik keseluruhan dengan 9 mata.

posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. Tahniah, walaupun tidak dapat masuk ke peringkat seterusnya
    Tetapi nampak perkembangan yg positif pasukan bolasepak negara
    Mencapai pasukan yg bertaraf dunia di bawah jurulatih dato OKS

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3