bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

19 Mar 2014

Penerbangan MH370 Kelihatan di Kepulauan Maldives, Perjalanan Sejauh 5000km ???

Walaupun belum dapat dipastikan kesahihannya tetapi sekurang-kurangnya dakwaan penduduk Kuda Huvadhoo di Dhaal Atoll, Kepulauan Maldives melihat sebuah “pesawat jumbo terbang rendah” di atas rumah mereka pada awal pagi 8 Mac, mungkin boleh jadi petunjuk baru dalam misi pencarian MH370.

Kepulauan yang terletak di Lautan Hindi itu ketika ini tidak termasuk dalam Koridor Selatan usaha mencari dan menyelamat MH370.

Dalam satu laporan oleh akhbar harian Maldives iaitu Haveeru, penduduk setempat mendakwa pesawat itu terbang di Kuda Huvadhoo kira-kira jam 6.15 pagi waktu tempatan pada hari yang sama Boeing 777 - 200  MAS yang membawa 239 penumpang dan anak kapal hilang.

Malah, mereka menggambarkan pesawat itu berwarna putih dengan jalur merah warna hampir sama digunakan pesawat MAS.

Menurut laporan tersebut, saksi-saksi yang melihat pesawat itu bersetuju bahawa ia membuat penerbangan dari utara sehingga ke tenggara ke arah Addu, di Selatan Maldives.

Kesemua mereka memberi komen mengenai bunyi kuat dari pesawat itu apabila terbang melintasi pulau itu.

Sumber klik sini.


Komen Isac;

X salah kalau kita menghantar pasukan penyiasat untuk melakukan siasatan.

Lagipun jika dikira jarak penerbangan yang mungkin dilalui oleh pesawat MH370 untuk ke Kepulauan Maldives adalah di dalam jangkauan.

Penulis ada membuat anggaran jarak menggunakan Google Earth, jarak penerbangan yang dilalui untuk ke sana termasuk penerbangan dari KLIA ke Kota Baharu, sebelum memasuki ruang udara Vietnam, "Turn Back" yang dilakukan dan perjalanan ke Kepulauan Maldives keseluruhannya hanyalah sekitar 5,000km. Jika di bahagi dengan kelajuan pesawat sekitar 800km/jam. Jaraknya cuma sekitar 6 jam penerbangan. Selalunya pesawat Boeing 777 akan membawa bekalan minyak sehingga 8 jam penerbangan.

Dah macam curi kereta pulak....

Selalaunya kereta2 mewah dan 4 X 4 yang terlaris dicuri di Malaysia untuk dieksport keluar negara. Sekarang ni pesawat Jumbo pun kena curi juga.

Mudah2an krisis ini akan segera berakhir.

4 comments:

  1. K'jaan kita JANGANlah nak PERCAYA lagi sgt. si KAPIR DAJAL Intelligence CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat) (yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS)! CIA dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean serta PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG, tak habis-habis nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi!

    Ini berita terbaru kenapa sebenarnya kenyataan saksi-saksi di MALDIVES penting – yg. mesti disiasat oleh K’jan kita dgn. teliti dan segera sendiri!

    Lihat di http://beforeitsnews.com/international/2014/03/mh370-pilots-simulator-had-diego-garcia-landing-programmed-in-2479048.html:

    MH370 Pilot’s Simulator Had Diego Garcia Landing Programmed In!

    Tuesday, March 18, 2014

    (Before It's News)

    I’ve believed the US/UK military has been involved in this all along, and that the plane was flown to Diego Garcia. Now, it seems all evidence is pointing that way…..If one connects the dots, it seems obvious this was a military operation using US/UK assets to hide the aircraft.

    I’ve been glued to CNN, as this story is fascinating. Not once has that propaganda news channel mentioned that Diego Garcia is within the range of the flight the plane took. Yet it’s all over the internet. Hmm.

    Dan komen seorg. Pembaca di blog itu:

    stompk

    “Hey Jim, thanks for that. I also noticed that residents of the Maldives are reporting seeing a large commercial airliner flying low by their islands headed towards the South. South of the Maldives is of course, Diego Garcia.

    Dan di http://www.haveeru.com.mv/news/54062:

    Maldives island residents report sighting of 'low flying jet'

    Farah Ahmed and Ahmed Naif, Haveeru Online

    Mar 18, 2014

    Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370….Eyewitnesses from the Kuda Huvadhoo concurred that the aeroplane was travelling North to South-East, towards the Southern tip of the Maldives – Addu….

    Satellite data suggests that the last "ping" was recieved from the flight somwhere close to the Maldives and the US naval base on Diego Garcia…..

    Dan lihat lokasi Diego Garcia – di http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Garcia:

    Diego Garcia

    …Diego Garcia lies in the Chagos Archipelago at the southernmost tip of the Chagos-Laccadive Ridge — a vast submarine range in the Indian Ocean,[2] topped by a long chain of coral reefs, atolls, and islands comprising Lakshadweep, Maldives, and the Chagos Archipelago. ….

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai makcik sambal belacan, apa dah jadi dengan teori pekerja / pakar dari kilang Freescale tu??? Dah tak laku ke teori telori makcik tu??

      Delete
  2. Pada hr ke 7 slps kejadian, ibu saya yg baru pulang dr Umrah pd 8hb Mac yg lps telah mbuat report dbalai polis Sentul, KL utk melaporkan apa yg ibu saya nampak semasa dia berada dlm pesawat yg dinaikinya. Ibu saya menaiki penerbangan Saudi Arabia d an btolak dr Jeddah pd jam 3am utk pulang ke KL dan semasa melepasi bbrpa pulau dkepulauan Hindi lbh kurg jam 9.00am wktu Malaysia, ibu saya yg berada di tepi tingkap ekor pesawat tsebut tlh dgn jelas melihat sebuat kapal terbang yg baru hmpir tenggelam di dlm laut tsebut mlh sempat memanggil penumpang dsebelahnya utk melihat kapal terbang yg dlihatnya di dlm lautan tersebut. Mlh dgn jelas ibu saya dpt melihat air laut sdg berombak2 semasa sayap belakang kapal terbang tsebut perlahan2 hmpir tenggelam. Mlh ibu saya sempat mberitahu org dsebelahnya bhwa benda yg tenggelam tsebut mnyerupai kapal terbang kerana melihat deretan tingkap spt pesawat tnpa mngetahui bhwa pd ms itu MH370 tlh hilang dkesan dr radar. Malangnya selepas laporan tsebut dbuat, sehingga skrg pegawai2 polis yg mngambil kes tsebut msh tdk mhubungi ibu saya stlh mminta ibu saya mnunggu panggilan dr mereka Utk tndakan slanjutnya. Kami percaya dgn ape yg ibu kami nmpk kerana ibu kami tidak pernah berbohong malah dia baru sahaja pulang dr umrah.

    ReplyDelete
  3. Salam, ibu saya telah mbuat laporan rasmi bertulis di balai polis sentul tepat pd hr ke 7 slps pulang dr umrah pd 8hb mac 14 yg lps. Pd 8/3 tersebut ibu saya tlh menaiki pesawat Saudi Arabia dr Jeddah utk pulang ke KL. Semasa dlm pesawat tsebut ibu saya duduk dtepi tingkap bhampiran ekor pesawat tsebut. Spjg pjalanan ibu saya sntiasa melihat pemndgn luar dr tingkap tmpat dia duduk & smsa melepasi bbrpa buah pulau dkepulauan Hindi, tiba2 ibu saya tlh tpandang dgn jelas sebuah pesawat besar sdg hmpir tenggelam ddalam laut dgn ekor pesawat tsebut baru hmpir tenggelam dan kelihatan air dsekeliling pesawat tsebut sdg berombak2 kuat. Malah ibu saya nmpk deretan tingkap pesawat tsebut & memanggil penumpang dsebelahnya utk melihat ape yg dia nmpk itu seperti sebuah kapal terbang besar didalam laut. Pada ms tsebut ibu saya melihat jam ditangannya dan mdapati masa pd wktu itu lbh kurg jam 9lbh pagi wktu malaysia. Nmun ibu saya lgsg tdk tfikir yg pesawat yg dia nmpk pd ms itu adlh MH370 yg hilang dr radar pg tsebut. Stlh pulang ke Malaysia & slps dpujuk oleh kami barulah ibu saya berani ke balai polis utk buat report stlh pd hr ke 7 tsebut sy tlh mhtr berita kpd mereka bhwa kemungkinan pesawat tsebut tlh dilencong ke lautan hindi. Nmun slps laporan tsebut dibuat shgga skrg, pegawai2 polis di balai polis sentul tsebut meminta Iibu sata mnunggu panggilan dr KLIA & pegawai mereka utk tindakan lanjut ttpi shngga skrg msh tiada ape2 tndakan selanjutnya dr mereka. Kami sgt yakin dgn ape yg ibu kami nmpk krn dia tdk pernah berbohong & laporan yg ibu kami buat itu hnya utk mbantu pihak bkuasa mcari jwpn segera misteri tsebut. Jami sgt bharap mereka mnyiasat kembali laporan yg ibu kami pernah buat.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3