bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

29 Mar 2014

Lebih Hebat Dari Bomoh!!! Lantik DAP, MH370 Pasti Akan Dijumpai Dengan Cepat???




Foto 1: Sumber astroawani.com

AIDCNews – 28/3/14 – Beberapa jam selepas mendakwa Pakatan Rakyat mampu mencari kehilangan pesawat MH370, sekiranya seorang pemimpin DAP sebagai komander tentera udara atau laut, Ahli Parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng melahirkan rasa ‘kesal’ dan menarik balik kenyataan beliau itu.

Sebelum ini, themalaymailonline.com melaporkan Lim membuat kenyataan angkuh dengan mendakwa isu kehilangan pesawat MH370 boleh diselesaikan dengan cara mudah jika seorang pemimpin DAP dilantik sebagai komander dalam angkatan tentera udara atau laut.

Lim dilaporkan themalaymailonline.com menarik balik kenyataannya itu yang disifatkan atas kapasiti peribadi dan tidak ada kena mengena dengan partinya.

“Sebenarnya hal ini amat mudah. Jadikan sahaja seorang pemimpin DAP untuk menjadi komander tentera udara atau tentera laut, maka kita akan menemui MH370,” kata Lim awal hari ini.


Peta di atas, sumber klik sini.

Kenyataan Lim itu dibidas oleh mynewshub yang disifatkannya sebagai kenyataan paling bangsat kerana menghina pegawai Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang majoritinya berbangsa Melayu.


Komen Isac;

Tahukah En Lim ini bahawa Lautan Hindi mewakili 1/3 daripada keluasan lautan di dunia???? Lautan luas tak bertepi....

Tiada bathemetry/peta nautical yang tepat untuk kawasan carian. Bayangkan berapa lama pemetaan dasar laut perlu dilakukan untuk 1/3 daripada keluasan lautan di dunia???

Cubalah bandingkan dengan perairan Malaysia!!! Yang tak sebesar mana itupun bukan mudah untuk melakukan SAR, apalagi apabila lokasi sebenar kemalangan tidak diketahui...

Perjalanan udara daripada "ketemadunan terdekat" iaitu dari Australia mengambil masa 8 jam pergi dan balik.... Menggalkan cuma 2 jam sahaja penerbangan "SAR" yang effektif untuk sesuatu pesawat menjalankan kerja2 pencarian.

Dengan ombak yang ganas yang tidak memungkinkan pencarian dilakukan.....dan kesukaran menentukan tempat kemalangan.....

Arus yang deras yang menghanyutkan "debris" beratus-ratus km daripada tempat kejadian/kemalangan...

Suhu yang sejuk kerana berdekatan dengan Antartika, Kutub Selatan/kawasan tersejuk di dunia.

Lautan sunyi yang kedalamannya mencecah sehingga 7000m??? Sekiranya kawasan lokasi kemalangan telah dapat dikecilkan pun...dengan kedalaman sehingga 7000m. Menurunkan ROV bakal mengambil masa yang lama....Selain arus deras....

Bagaimana pula jika sedang menurunkan ROV ataupun ianya telah diturunkan dan sedang beroperasi... jika tiba2 cuaca dan ombak tiba2 berubah dan mengila???

Biarkan sahaja peralatan bernilai ratusan juta hilang begitu sahaja???

Bila cakap X pakai otak....itulah hasilnya.... Tanpa sedikit asas dan pengetahuan oceanography, bathematry survey, simulasi ombak dan arus lautan, angin, pengetahuan tentang SAR, pengetahuan tentang pesawat dan kapal....bagai mana mahu menjadi Komander SAR yang baik??? Ironinya ilmu bomoh pun X ada... :)

WOW!!!

Macam tu X payah lah sekolah tinggi2 dalam bidang tertentu....Lantik sahaja lah pemimpin2 DAP dalam semua jawatan tertinggi negara....Malaysia pasti mencapai Wawasan 2020 dalam masa terdekat???











4 comments:

  1. Linkon laa...lim lip eng.!! Aku cadangkan lu jadi s/u dap je ganti lim guan eng yang bodoh tak tau mathe, 800 undi pun tak kira dengan betul, mungkin lu boleh tolong kasi ajar lge itu undi pun mau tipu2. Lu tak payah fikir pasal mau cari MH 370 pasl 6 negara sudah banyak tolong sama Malaysia.

    ReplyDelete
  2. Racist mp... nampak sangat kebencian llppppppppdap terhadap melayupppl

    ReplyDelete
  3. Tentulah si DAPBANGKAIBABI RASIS ni akan jumpa MAS kita dgn. cepat - kan si DAPBANGKAI serta PENGGANAS Red Bean dan PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG adalah ejen tempatan FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat), yg. sebenaqnya sudah dikuasai puak SYAITAN Illuminati Mossad-Israel/ZIONIS! Sedgkan MAS disyaki di'hijack' si ZIONIS dan sekutunya itu!

    Sebeanqnya si DAPBANGKAI ni keluarkan kenyataan mcm. ni supaya UMNO terpernagkap, dan akn teruslah galak nak ambil lebih ramai tentera dan polis dr. kaum Cina! Tapi tengok S'pura - bukan main ketat rejim CinaRASISpAP kawal Bumiputera Melayu, utk. masuk polis dan tentera serta JPA!

    Jadi UMNO jgnlah terperangkap!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  4. senang citer, bawa je dia naik kapal suruh selam kat dalam laut tu.. kot2 teropong dia nampak..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3