bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

12 Dec 2013

Lagi Bukti Monopoli??? - TS Syed Mokhtar Perlu Ditolak???


Masih ingat bagaimana MB Terengganu, Mat Said "merompak" dua van roti untuk diaggihkan secara percuma kepada pengguna2 jalanraya di Kuala Lipis, Pahang yang ketika itu sedang kelaparan kerana tersangkut dek banjir baru2 ini???

Difahamkan syarikat roti terbabit iaitu Gardenia tidak mahu menerima bayaran ke atas roti2 yang telah diberikan kepada mangsa banjir tersebut. Sumber klik sini.

Pemurah bukan??? Siapa pemilik syarikat tersebut??? Antara pemegang saham terbesarnya adakah TS Syed Mokhtar seorang hartawan yang walaupun kaya tetapi amat pemurah.

Sebuah syarikat tepunng milik seorang kaya berketurunan Tionghua pernah melancarkan serangan terhadap syarikat Gardenia gara2 Gardenia memberhentikan pembelian tepung dari syarikat milik lelaki berketurunan Tionghua tersebut. Malah sebuah syarikat roti sengaja ditubuhkan untuk menyekat orang2 berketurunan Tionghua membeli roti Gardenia. Melalui kempen2 memburuk2kan TS Syed Mokhtar yang pastinya berbau perkauman.

Begitulah sesetengah orang Cina di Malaysia, apabila kita bercakap tentang memperkasa ekonomi Melayu/Bumiputera yang cuma menguasai 22% kekayaan negara kita dicap sebagai rasis...

Tetapi apabila mereka menyerang TS Syed Mokhtar salah seorang daripada dua orang Melayu yang berjaya tersenarai dalam "20 Orang Terkaya di Malaysia" mereka kata mereka bercakap atas dasar menolak monopoli dan mahukan yang terbaik untuk semua orang Melayu/Bumiputera kononnya mahu mereka diberikan peluang sebagaimana yang dimiliki oleh TS Syed Mokhtar.

Itulah diantara modal berpolitik DAP dalam beberapa PRU kebelakangan ini...

Antara artikel berkaitan Tan Sri Syed Mokhtar dan betapa pemurahnya beliau sehingga wajar dicontohi dan disokong oleh orang Melayu/Bumiptera klik sini, sini, sini, sini, sini, sini, sini dan sini.

4 comments:

  1. x silap aku,ade 5 org melayu dalam senarai 20 orang terkaya.

    ReplyDelete
  2. Melayu kaya dan dia create employment for Malays too tapi kalau China dia bagi bangsa dia dulu, yang lebih baru dia bagi dekat bangsa lain. so, what is the problem? Sama sama adilkan

    ReplyDelete
  3. Org mlayu gek yg bodo....

    Amal politik benci....

    Dap npk peluang.... cocok jarum...

    Redbin masuk blog umno maki pas.... redbin masok blog pas mski umno....

    Lepas tu cina dap kautt semua.....

    ReplyDelete
  4. Orang Melayu baru nak kaya kena tekan dengan orang Melayu. Apa salahnya Syed Mokhtar kaya. Dia kaya dan menyumbang pada instituisi Melayu dan Islam menerusi Yayasan Al-Bukhari. Anwar menyumbang apa? Fiynah, membohong dan liwat adalah. Harta kerajaan dia dah sebat dari awal lagi.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3