bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

19 Jan 2013

Cuma 3 Orang Melayu dlm Senarai 20 Terkaya di Malaysia - DAP Dah Dengki? ??


Dalam roadshow menjelang PRU 13, Lim Guan Eng  seolah2 cuba membangkitkan sentimen anti Melayu apabila mempersoalkan mengapa Tan Sri Syed Mokhtar dibiarkan manguasai banyak syarikat dalam negara ini. 

Lebih menyedihkan ianya disajikan dalam kempen beliau kepada masyarakat Tionghua.
Sebagai orang Melayu/bumiputera di Negara ini penulis merasakan kenyataannya bersifat menghasut dan bertujuan mahukan orang Melayu/Bumiputera sentiasa tertinggal.

Itu baru 3 orang kaum Melayu/bumiputera  yang berjaya memasuki senarai 20 orang terkaya pun seolah2 sudah mahu disabotaj oleh DAP.

Inikah parti politik yang anda mahu  menerajui kepimpinan negara? Fikir habis2......
Published with Blogger-droid v2.0.9

7 comments:

  1. Hi there! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same
    niche. Your blog provided us beneficial information to work on.
    You have done a wonderful job!
    Look at my web-site ; affiliate marketing in uk

    ReplyDelete
  2. guan eng kata camtu, aku tak heran bro.. ada member aku, budak melayu islam+penyokong parti hijau+org kelantan, bila kitorang sembang pasal syed mokhtar, dia jawab "alaaa.. dia kan kroni.. ape yang rober kuok nak, dia pun nak jugak"... terkejut aku dengar tu.. aku dah nasihatkan dia baca biografi syed mokhtar untuk memahami dengan lebih lanjut.. tak tau la dia dah baca ke belum..

    so, kesimpulannya di sini, kalau guan eng cakap macam ni, ape nak heran.. orang melayu sendiri pun cakap cam tu.. so,camana?

    ReplyDelete
  3. Heya outstanding website! Does running a blog similar to this require a lot of work?
    I've absolutely no knowledge of computer programming but I had been hoping to start my own blog in the near future. Anyway, should you have any recommendations or tips for new blog owners please share. I understand this is off topic however I simply had to ask. Many thanks!
    Take a look at my web site ... online usa casino

    ReplyDelete
  4. Sdr Anon 10.20,
    Kita Melayu ni banyak sangat PHD.Suka mendengar dongengan kosong daripada mendapat bukti yang nyata.Memang tabiat orang kita malas membaca.Syed Mokhtar should be regarded as a Towering Malay who refused to surrender.He really took the opportunities laid by NEP and it proved successful.Very humble person,avoid limelight and generous too.Wish more Malays like him.

    ReplyDelete
  5. Puak2 ini akan cukup gembira jika kita orang Melayu merempat

    ReplyDelete
  6. Orang Melayu TAK BOLEH KAYA DAN BERJAYA..... bangsa cha tu je yang boleh......ORANG MELAYU MESTI SENTIASA MEREMPAT..... itu yang puak tu nak......
    Kerajaan mesti menghentikan monopoli ekonomi mereka..... Aku pun ada pengalaman nak dikongsikan tentang member penyokong parti hijau tu.... suatu hari adalah masalah sikit kat kaunter kerajaan .... dia pun kata ..." itulah kena TUKAR KERAJAAN". Pada aku apa kena mengena dengan kerajaan yang memerintah.... itu perbuatan salah kakitangannya.... entah entah penyokong PR juga. Yang ke dua... masa beli barang ....Tokey tu sempat nak jual minyak parti roketnya.... katanya "lu tengok la .... barang sudah mahal.... kita kena tukar govemen baru".... dalam hati aku kata.... apahal pulak dgn kerajaan.... bukan kerajaan yang jual barang, dia yang suka hati turun naikkan harga barang.

    ReplyDelete
  7. This post will assist the internet visitors for creating new website or even a weblog from
    start to end.
    My website - penny slots machines

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3