bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

20 Jan 2013

Melayu Kelas Pertengahan Lebih Rela Diperintah DAP???



Bila dah berpelajaraan..... Kita sahaja lah yang betul...

Bila dah senang... Lupa dari mana asal-usul kita....

Lupa siapa yang membantu sehingga kita sampai ke tahap sekarang...

Kononnya mahu memperjuangkan Islam.... Tetapi tunduk dan akur kepada dakyah dan fitnah DAP....


4 comments:

  1. Dr Mahathir sudah cakap Melayu Mudah Lupa, bila senang sikit, dia saja yang pandai, dia saja yang betul, orang lain semuanya bodo, pukimak punya melayu macam ni, bukan semua tapi kebanyakannya macam tu, kempen2 kerajaan dipandang enteng, mengundi pun dipandang sepi, perjuangan bangsa dipandang sepi, kawan2 pun dengan orang sekelasnya sahaja, kalau orang politik pulak, masa nak PRU baru terhegeh hegeh nak tunjuk muka, itulah sebab Allah jadikan Melayu ni banyak dalam cukup makan sahaja, masih lagi kuat agama masih lagi memperjuangkan bangsa dan agama kalau tidak sudah lama dipluralkan kehidupan ini.

    ReplyDelete
  2. aku bukan melayu yg mcm tu. ckp terus terang kalau bukan kerana dasar umno aku tak jadi seperti hari ni. aku dpt pi oversea - terima kasih MARA yg biayai pelajaran aku. aku kerja keras dpt tempat di GLC pegang amanah besar.aku lanjut pelajaran sampai phd. aku nak lebih ramai anak melayu berjaya mcm aku.

    terima kasih kjaan msia umno dan BN

    ReplyDelete
  3. Thanks on your marvelous posting! I really enjoyed reading it,
    you might be a great author. I will make certain
    to bookmark your blog and will often come back from
    now on. I want to encourage continue your great job, have a nice
    weekend!
    Also see my website: best us online casinos

    ReplyDelete
  4. Mungkin anda adalah Melayu yang bernasib baik. Bagaimana pula Melayu yang tidak pernah mendapat kelebihan-kelebihan itu? Saya memasuki Universiti awam dengan sistem meritokrasi tanpa mendapat biasiswa malah terpaksa mengambil pinjaman PTPTN untuk menyara pengajian. Kemudian bekerja dengan firma bukan bumiputera kerana permohonan menjadi kakitangan awam tidak berjaya. Kini Alhamdulillah menjadi golongan kelas pertengahan yang anda katakan itu. Jadi apakah kelebihan 'Melayu' yang saya ada? Ramai lagi Melayu yang senasib dengan saya. Kami tidak kecewa malah bangga dengan apa yang dikecapi kini atas usaha kami dan bantuan dari Ilahi dan kerana kami tahu hakikat Malaysia yang kononnya membela nasib Melayu hanya satu 'Rhetoric' semata dimana hanya membantu Melayu tertentu sahaja.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3