bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 Feb 2013

Pasti Sakit Hati Guan Eng Semakin Berterusan???





Artikel penuh klik sini.


Komen Isac;

Sejak beberapa lama Guan Eng apabila berucap dalam komuniti Cina akan mengapi-ngapikan mereka dengan sentimen mengapa Tan Sri Syed Mokhtar dilihat dibiarkan memonopoli projek2 kerajaan pusat. Ini kerana beliau dilihat berupaya mengambil-alih banyak syarikat2 kerajaan yang diswastakan maupun GLC.

Sebagai orang Melayu/Islam pastinya kejayaan Tan Sri Syed Mokhar yang berjaya menempatkan diri sebagai orang ke 5 terkaya di kalangan warganegara Malaysia bukan Melayu/Bumiputera sewajarnya menjadi idola kita semua. Apa lagi Syed Mokhtar juga terkenal dengan sifat pemurah didalam menghulurkan bantuan/derma/sedekah jariah di dalam mahupun diluar negara. Klik sini.

Bayangkan seorang lelaki Islam yang mempunyai Yayasannya sendiri untuk membantu umat Islam yang memerlukan melalui derma, pembinaan hospital, memberikan biasiswa, peluang melanjutkan pelajaran buat pelajar miskin di Universiti Aantarabangsa  Albukahary sedang cuba untuk dimusnahkan oleh LGE.

Sewajarnya jika masyarakat dan pemimpin berketurunan Tionghua benar2 ikhlas mahu berkongsi kekayaan negara ini mereka juga perlu membantu untuk melahirkan lebih banyak orang kaya dari kalangan Melayu/Islam agar kemakmuran negara ini dapat kita kongsikan bersama dan tidak membiarkan bangsa Melayu/Bumiputera iaitu penduduk asal negara ini terpinggir di bidang ekonomi mahupun pelajaran, umpama melukut di tepi gantang.

Syarat2 kemasukan ke Universiti Antarabangsa Albukhary klik sini dan bantuan biasiswa Yayasan Albukhary klik sini.


2 comments:

  1. Patut bersyukur ada Melayu Islam billionaire dlm Malaysia. Boleh bantu yg lain. Jgn nak dengki pula. Jika kita kaya dan berkat, kenala usaha jg. Tpi dh senang tp x kaya, bersyukurla jg. Yg memberi lebih baik dri yg menerima

    ReplyDelete
  2. AKU HARAP PENYOKONG TOTOK PAS DAN PKR(MELAYU) HARAP SOKONGLAH KENYATAAN LGE TU, BAWAKLAH SEPANDUK DAN BUAT DEMO KAT MASJID KE, SURAU KE..AKU NAK TENGOK SANGAT NGKO ORG BUAT MCM TU...TOLONG YO BUAT DEMO BESAR-BESARAN.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3