bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

27 Feb 2013

Manifesto Pakatan Rakyaat - Bukan Setakat Tiada Hudud Malah Masjid pun X Ada???


KUALA LUMPUR 27 Feb. - Beberapa blog hari ini mempersoalkan beberapa simbol yang diletakkan pada muka depan buku manifesto pakatan pembangkang yang dilancarkan semasa konvensyen yang diadakan di Shah Alam, Isnin lalu.

Simbol-simbol tersebut didapati merujuk kepada pluralisme dan kebebasan dalam beragama yang diperjuang oleh pakatan di negara ini.

Menurut blog AIDC (www.anwaraidc.com), terdapat 41 lambang yang disusun pada muka depan buku berkenaan meliputi simbol gereja, orang menadah tangan berdoa dan simbol tapak tangan.

Selain simbol tapak tangan yang diulangi dua kali, terdapat satu simbol salib yang merupakan simbol agama Kristian.

"Tidak terdapat simbol masjid atau kubah yang boleh dikenal pasti sebagai simbol Islam, namun terdapat dua simbol orang sedang menadah tangan yang boleh ditafsirkan sedang berdoa iaitu amalan yang biasa dilakukan oleh penganut agama samawi, termasuk Islam dan Kristian," kata blog itu hari ini.

Selain AIDC, isu sama turut dipersoal oleh blog-blog Nasionalis1982, The Flying Kick, Mymassa dan Alami Jiwa Paradox.

© Utusan Melayu (M) Bhd.


Komen Isac;

Apalah nak jadi dengan Pas agaknya....

Walaupun kerajaan Kelantan X bina masjid di Kelantan (cuma bina tiga buah) tetpi kerana kerajaan pusat di bawah BN membinanya di Kelantan, ianya tidak dirasakan sangat oleh rakyaat Kelantan.

Apa agaknya akan berlaku jika kerajaan pusat ditunjangi PR agaknya, dah lah kerajaan negeri X bina masjid.... Manifesto kerajaan pusat (PKR) pun X ada gambar masjid.... Agak2 diorang tu nak ke buat masjid???


4 comments:

  1. Pakcu Rantau Panjang27 February 2013 at 23:25

    Pakcu pun terkejut sakan bila gambar salib di fokus dan diperbesar...nampak betul dua abang Aji tu tak perasaan atau buat-buat tak perasaan.

    Terlalu besar maknanya bagi orang yang teliti dalam menerima sesuatu..apa lagi jika berlaku "janji sumpah " untuk bersama menyetujui manifesto yang berlambang salib sedangkan kita di panggil Ulamak dan Mursyidul pejuang Islam....Walahualam

    ReplyDelete
  2. Sekarang ni semua nak ke Putrajaya termasuklah ulamak dan para artis baguslah! dan AlhamdullIlah dapatlah kita kenal ulamak dan ular dalam semak. Tanda tanda akhir zaman kan apa nak heran! Nama parti Islam kes kalimah Allah yang kita junjung dari lahir pun pemimpin PAS dah keliru apa nak diharap mereka membela Islam! Inilah nasib PAS selepas 2008 umpama kisah perang Uhud, ya pasal ghanimah perang.... Entahlah!

    ReplyDelete
  3. orang islam sudah tidak memerlukan surau atau mesjid lagi,sebab kebelakangan ni sering kita lihat tok guru sembahyang dimerata tempat,jangan terperanjat kalau pr memerintah,jika lebuhraya baru dibina semua kemudahan diR&R ADA KECUALI SURAU,

    ReplyDelete
  4. Ajaran tok guru, sembahyang bawah pokok je.. ape perlu surau-surau dan masjid ni. Lain la gereja, pernah dengar penganut Kristian kat Malaysia ni solat bawah pokok, tepi jalan, tengah jalan, depan pejabat DAPig tak?? Tak pernah kan??? Father Guan Eng pun sembahyang kat gereja... jadi PR memerintah, elok perbanyakkan gereja, tu sebab dalam manifesto bukan janji tu takde cerita pasal masjid pun. Sesuai la nak jadi negara Kristian macam yang dirancang oleh paderi dan Guan Eng selama ni...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3