bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

28 Oct 2013

Anwar Memang Bodoh Atau Memang Dengki Dengan Melayu?


Soalan pertama penulis bagaimana mungkin dengan penghapusan subsidi gula, keuntungan syarikat2 pengeluar/pengimport gula boleh meningkat berganda2 ? Harga gula tetap sama masih tetap mengikut harga pasaran cuma tidak lagi disubsidi oleh kerajaan.

Soalan kedua, bukan syarikat Syed Mokhtar dan Felda sahaja yang membekalkan gula untuk negara! Mengapa syarikat2 milik orang terkaya di Malaysia, saudagar gula tersohor Robert Kuok tidak disebut oleh Anwar?

Apa kepentingan Anwar apabila dilihat sengaja menyerang saingan kepada Robert Kuok???
Adakah setelah dipecat dari parti Umno atas kesilapan sendiri, Anwar menjadi anti Melayu???
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comment:

  1. Anwar bukan pakar ekonomi,teori permintaan dan penawaran pun dia tak faham.Kalau subsidi di hapuskan harga menjadi mahal kepada pengguna,dan permintaan akan berkurang.Bila permintaan berkurangan keuntungan pengeluar gula akan merosot bukan bertambah.Main Cinadol pakar lah dia ni,lain semuanya kantoi.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3