bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

27 Oct 2013

Lim Kit Siang Sahkan 735, 000 Kakitangan Awam Melayu/Bumiputera Bakal Diberhentikan Jika DAP Memerintah???


Menurut Tony, buat masa ini kakitangan awam yang berjumlah 1.3 juta orang di negara ini, dengan nisbah 4.6 peratus daripada penduduk Malaysia.

Jika dibandingkan dengan negara jiran seperti Thailand, Indonesia, Filipina dan Korea, katanya bilangan kakitangan awam mereka hanya 2 peratus daripada jumlah penduduk negara tersebut.

Jestru  jika DAP dibiarkan memerintah negara kelak, dan jika mereka benar2 melaksanakan "Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam" sebagaimana yang mahu dilakukan oleh Tony Pua dan disokong oleh LKS. Ini bermakna peratusan kakitangan awam yang sekarang ini berjumlah 4.6% berbanding penduduk negara akan dikurangkan kepada 2%, maka sekitar 735,000 orang pekerja kakitangan awam yang majoritinya Melayu/Bumiputera bakal diberhentikan.


4 comments:

  1. MAT BODO SAID :

    JIKA TAKDE KAKITANGAN KERAJAAN HABIS KEDAI CINA DAN KEDAI2 MELAYU PEMBANGKANG TUTUP KEDAI !........YG DOK BAGI KAYA PENIAGA SELAMA INI IALAH KAKITANGAN KERAJAAN....CE PEKIAQ SENDIRI

    ReplyDelete
  2. Itu lah jadinya bila hasad dengki.

    ReplyDelete
  3. DAP kan tahu ramai melayu dlm kerajaan..jadi jelaslah mrk ni memang agendanya anti Melayu. Ni lah parti yg memang pelampau dan tak boleh dipercayai. Mana boleh dlm negara berbilang kaum nak menangkan satu kaum sahaja. Inilah wajah sebenar golongan racist pelampau ni

    ReplyDelete
  4. kasi besar tulisan tu bro..biar orang penganut Pas dan DAP melayu nampak terang terang...supaya depa tau perangai DAP cinabeng tak cebok ni macam mana...sampai kiamat depa ni anti melayu...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3