bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

9 Oct 2013

Panas!!! "Brain Drain" Keturunan Cina Berhijrah ke Australia Bakal Kembali ke Malaysia???

Orang berketurunan Cina yang berhijrah ke Australia kini tidak lagi disenangi di negara tersebut.

Rakyaat Australia yang selalu kita dengar agak bersifat perkauman dan anti kebanjiran penghijrahan rakyaat asing pastinya umpama "buku bertemu ruas" apabila mereka secara terang2an menolak sikap kiasu mereka yang berketurunan Cina.

Walaupun kita akui tidak semua mereka yang berketurunan Cina ini bersifat kiasu, tetapi budaya mereka yang selalu mementingkan diri sendiri demi survival peribadi sehingga mengakibatkan mereka selalu sahaja bersifat mendesak dalam isu2 berkaitan kepentingan mereka tanpa menghiraukan perasaan dan kepentingan orang lain pastinya boleh menyebabkan pertembungan kurang sihat jika pihak yang satu lagi juga mengambil pendekatan yang sama.

Dan itulah yang berlaku di Australia.  Jadi penulis tidak akan terperanjat sekiranya rakyaat Malaysia berketurunan Cina yang telah berhijrah ke Australia akan kembali semula ke negara ini secara berduyun2...

Sumber klik sini.

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 comments:

  1. kita galakkan lagi ramai berhijrah.... yg dh sampai australia .biar mereka mampos disana...

    ReplyDelete
  2. Jangan terima mereka kembali..adakan temuduga jika terpaksa... pastikan mereka menyokong orang2 melayu..kalau tidak biarkanmereka jadi pelarian kenegara lain...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3