bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

18 Jun 2012

Sebab Mengapa Nik Aziz Melarang Qariah Mewakili Kelantan Sejak 20 Tahun Dulu Terbongkar!!!



Ini apa punya fatwa da.....

Orang lain yang tak menutup aurat, para qariah yang selalunya menutup aurat pulak yang diharamkan mewakili Kelantan ke Tilawah Al Quran...

Agaknya kalau TG ni dijemput sekali memberikan pembentangan dalam Seminar Antarabangsa "Fiqh Mentaati Pemimpin" yang berakhir semalam, harus kena "bedal" gamaknya.

Mengapa tak pastikan sahaja setiap Qariah yang mahu mewakili Kelantan mesti menutup aurat???

Inilah diantara sebab mengapa penuls sangsi dengan fatwa2 yang dikeluarkan oleh beliau...

Kebanyakkannya dilihat seperti dilakukan atas kepentingan politik seperti mana fatwa "mewajibkan penyertaan Bersih 3.0"  yang ditunjangi oleh Ambiga seorang pejuang LGBT dan Gerakkan Memertadkan Melayu, "Penangguhan ibadat Haji" dan lain2.

2 comments:

  1. maksudnya, apa yang saya faham la dengan kata2 Nik Aziz itu ialah suara wanita tu aurat. so, dia tak bagi la join tilawah.

    ReplyDelete
  2. Tok guru tutup mata bila Muslimah Pas menjerit jerit memaki hamun di jalanan...mereka lupa aurat sebenar agak nya !!!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3