bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

20 Jun 2012

Tuduhan Anwar Bahawa Umno Membantu Kroni Ibarat Meludah ke Langit???



Umum tahu semasa menjadi TPM dan Menteri Kewangan dahulu, orang disekeliling Anwar "kenyang". 

Bukan sahaja syarikat2 kroni beliau dapat membolot projek2 mega, bahkan pembantunya yang bergaji 2-3 ribu sebulan pun mampu untuk membeli saham dan mempunyai ekuiti yang bernilai belasan jutaan ringgit. 

Sebab itulah bila beliau dipecat, berbondong2 kroni2 beliau turut meninggalkan Umno.

Sebaliknya Umno memberikan subsidi tol, gula, subsidi bahan bakar dan lain-lain agar rakyaat tidak terbeban dengan kenaikan harga barangan dan juga perkhidmatan tersebut malah juga kenaikkan harga barang disebabkan oleh teori domino akibat kenaikkan sesetengah perkhidmatan, tenaga dan bahan bakar.

Subsidi bahan bakar kepada IPP misalnya membolehkan tarif elektrik dikekalkan dan rakyaat tidak terbeban. Ini penting kerana kebanyakkan barangan kegunaan harian juga akan meningkat harganya jika tarif elektrik meningkat. Begitulah juga halnya sekiranya harga tol meningkat sudah tentu barangan pengguna juga akan melonjak harganya, kerana kos pengangkutan meningkat.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3