bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

27 Jun 2012

Kenapa "Mesti" Kita Undi Pas, PKR dan DAP???

Kenapa di Malaysia, bila kita bercakap  ataupun kita condong ke arah Islam kita akan memilih Pas?

Walaupun Pas sebenarnya menggunakan Islam hanya sebagai retorik.... Untuk mendapatkan sokongan. Apa sumbangan Pas kepada perkembangan Islam di Malaysia selain daripada menghiasi malam dengan ceramah2 politik yang penuh dengan umpat dan keji???

Kenapa kita akan pilih PKR jika kita menyokong liberalisasi, hak kesama-rataan, ketelusan, menolak ketirisan???

Walaupun sampai LGBT hendak mereka halalkan, gerakkaan murtadkan Melayu pun X apa...

Kita akan sokong DAP jika kita mahukan peluang yang lebih untuk kaum Cina??? Walaupun rata2 kaum Cina memonopoli lebih 50% kekayaan negara... Kononnya DAP bersikap terbuka dan untuk semua bangsa, lebih terbuka walaupun pemimpin2 yang berkaliber dtendang keluar parti dan parti tersebut mengekalkan konsep parti anak-beranak...


2 comments:

  1. .spatutnya kita lebih kmbali kpd tunjang ssebuah gerakan. Lihat kpd prkara lebih utama. Bak kata dr ASRI, semua bleh kata dia mmperjuang Islam, tp tgk siapa y brsungguh2 tnpa ada kpentingan pribadi..then,lihat pula rangkaian sesebuah gerakan d peringkat y lebih global..HAMAS (Palestin), Ikhwan Muslimin (Mesir), PAS (Malaysia), MASYUMI (indonesia), AK Party (Turky) n byk lg negara. Kita akan lihat mreka adalah satu aliran yang sama yang diiktiraf oleh gerakan islam dunia dan sering kali bermesyuarat brsama...jika kita lihat UMNO pula kita jg akan dapat lihat satu aliran yang sama spt FATAH (palestin), parti kebangsaan di Mesir dan sbgnya..

    ReplyDelete
  2. jgn kita penat berjuang tp tiada apa yang bertambah kcuali dosa..Kita orang muda, biar kita brtindak brlapikkn dalil, ilmu, dan fakta..dlm bab parti mana yang nak disokong, jgn lihat kpd prkara2 remeh, lihat kpd susur galur parti, rangkaiannya seluruh dunia (sampai x sanadnya), dan lihat pandangan majoriti ulama krn mereka lebih dipandu oleh Allah.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3