bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

4 Jun 2012

Adakah Perbuatan Nik Aziz Ini Ajaran Islam???

Bila Saiful bersumpah laknat memegang Al-Quran, Nik Aziz kata itu bukan ajaran Islam... Dah macam agama Kristian, bersumpah pegang kitab Injil.

Bila Guan Eng halang adakan perarakkan Maulid Nabi di Pulau Pinang, Nik Aziz kata sambutan tersebut juga bukan ikut cara Islam.

Malah Nik Aziz juga pernah berkata, sebelum dilantik menjadi Nabi/Rasul pada usia 40 tahun, Nabi Muhammad s.a.w. hanyalah seorang manusia biasa....macam kita semua...


Adakah perbuatannya di atas yang seolah-olah "merestui" atau "mengijazahkan" seorang sami Budha, pernah dibuat oleh baginda Rasullullah s.a.w. tidak kiralah semasa sebelum atau sesudah beliau dilantik menjadi Nabi/Rasul???

Ingatlah sebagai umat Islam kita wajib mengambil Rasullullah sebagai contoh dan ikutan!!!

Mungkin TG Guru tak bermaksud begitu, (memberikan restu sebagaimana Paderi Kristian) tetapi itulah yang kelihatan... Sebagai seorang yang dilihat alim dan mewakili Islam beliau perlulah berhati-hati!!!

Siapa nak jawab???

3 comments:

  1. maaf. Aku tak suka Nik Aziz. Tapi nampak macam dia cuma nak rasa kepala orang tu. Kan Shaolin train kepala keras? Jd harap dapatkan maklumat sebenar sblm jadi fitnah. Berkatalah yang benar. Jangan jadi macam Nik Aziz.

    ReplyDelete
  2. Ingatlah sebagai umat Islam kita wajib mengambil Rasullullah sebagai contoh dan ikutan!!!

    Cermin diri sendiri dulu.

    ReplyDelete
  3. Yess... rosullullah adalah ikon tbaik... bukan TG N A..hehhe

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3