bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

9 Jun 2012

Anwar Masuk Jerat Muhyiddin - Tidak Menafikan Asset/Akaun Berjumlah RM 3 Billion Miliknya???



Komen Isac;

Oh... bunyinya macam dah mengaku aje...

Sebenarnya penulis pun dah lama terdengar bahawa bukan setakat asset/akaun bernilai RM 3 Billion tu sahaja yang dikaitkan dengan Anwar. Malah ada banyak akaun rahasia lain dan juga asset dan dana2 yang didakwa "milik" Anwar tetapi diletakkan di atas nama proksi2 yang mendapat habuan lumayan kerana menggunakan nama2 mereka.

Suatu perkara yang dikatakan "biasa" dilakukan oleh orang2 politik samada dana2 tersebut untuk parti maupun milik peribadi.

Memandangkan Anwar pernah menjawat jawatan sebagai Menteri Kewangan dengan agak lama dan banyak projek2 mega di zaman itu telah diberikan kepada syarikat2 yang dikaitkan dengan beliau dan kawan2 beliau, dakwaan tersebut tidak seharusnya dipandang sepi.

Tambahan pula, kenyataan Anwar dalam artikel di atas tidak langsung menafikan dakwaan terhadapnya.  Itu baru dakwaan RM 3 Billion oleh bekas pegawai tinggi BNM, bagaimana pula dengan dakwaan2 yang mengaitkan beliau dengan dana2 daripada agensi2 milik asing dan Yahudi yang diberitakan telah menyalurkan dana2 untuk beliau menghuru-harakan negara dan menjatuhkan kerajaan pilihan rakyaat sediada???

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3