bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 Feb 2011

Misi Menyelamat Pelajar Malaysia di Mesir - Perbezaan Pendekatan Pas & Pendekatan Umno???


Berbeza dengan Pas, solat hajat buta Umno memohon kesejahteraan dan keselamatan buat semua tidak kira apa fahaman politik. PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak menunaikan solat Jumaat dan solat hajat bagi keselamatan pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir di Masjid Negara, hari ini. - Foto Mohd Khairul Helmy. Feb 4, 2011 3:54 pm.



Berdoa buat Pas adalah untuk "menjahanamkan" saudara seagama yang tidak sehaluan dengan mereka!!! Walaupun jika doa mereka tidak diterima Allah, ianya digunakan untuk menyatu-padukan pengikut-pengikut mereka dan mengabui mata mereka bahawa mereka berada dipihak yang benar.




Umno/kerajaan Pusat tidak banyak bercakap dan mengharapkan publisiti murahan, segala usaha lebih terarah kepada usaha untuk menyelamatkan pelajar kita yang terperangkap di Mesir. Bukan mudah untuk menjalankan satu usaha menyelamat sekumpulan rakyaat yang jumlahnya besar (sekitar 11 ribu orang). Tambahan pula usaha tersebut melibatkan jarak penerbangan yang jauh, merentas sempadan negara-negara yang berbeza serta kelulusan udara dan mendarat beberapa buah negara yang yang sedang berada di dalam keadaan huru-hara. Sebahagian pelajar Malaysia memasuki pesawat TUDM C130 yang memuatkan kira-kira 200 penumpang berlepas dari Lapangan Terbang Cairo pada Sabtu. Foto BERNAMA. Ia menelan belanja yang besar dan perancangan yang rapi, tidak semudah membuat demonstrasi jalanan seperti yang dilakukan oleh pembangkang yang setiap kali juga disalah-gunakan untuk publisiti dan menghuru-harakan negara!!!




Ini sahaja yang Pas dan pembangkang mampu buat!!! Sambil menyelam, sambil minum air!!! Apa faedahnya kepada pelajar-pelajar kita di Mesir apabila mereka menganjurkan demonstrasi di depan kedutaan Amerika???Mencaru publisiti untuk diri sendiri sambil mengharapkan rakyaat malaysia "memberontak" menolak kerajaan BN seperti yang berlaku di Mesir kerana mahu mengambil kesempatan!!! Penyokong-penyokong Pas dan pembangkang berkumpul di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur, bagi menyatakan sokongan terhadap demonstrasi yang berjalan di Mesir bagi mendesak Presiden, Hosni Mubarak meletakkan jawatan. 4 Feb. 2011. - AFP. Pas dan pembangkang hanya tahu berdemo, adakah dengan hanya berdemo akan menyelesaikan masalah???


Kerajaan pusat pimpinan Umno mengerahkan bantuan menyelamat dengan menghantar kapal-kapal perang, kapal-kapal terbang, pasukan-pasukan menyelamat, strategi menyelamat yang tersusun rapi, berbincang kelulusan ruang udara dan khidmat imagresen serta bantuan makanan... Pas hanya menghantarkan wang berjumlah sekitar RM 120k... Wang dalam bentuk apa??? Dinnar Kelantan??? Ringgit Malaysia??? Dollar Amerika ataupun Dinnar Mesir??? Tak penulis ketahui?? Samada ianya diterima di Mesir untuk berbelanja di dalam keadaan huru-hara seperti sekarang dan sejauh mana ianya membantu, sememangnya meragukan ???

Yang jelas harga barangan makanan di sana naik melambung dan begitu payah untuk diperolehi!!! Memang senang untuk melebel "kerajaan pusat" lembab!!! Sedangkan mereka dilihat langsung tiada pengalaman dan tidak menyumbang buah fikiran di dalam menjalankan strategi menyelamat berskala besar, jarak jauh, berkos tinggi, merentasi sempadan negara dan benua serta dalam keadaan keselamatan yang terancam dan merbahaya!!!

Masih lagikah anda mahukan pemimpin-pemimpin yang hanya bijak bercakap dan memaki hamun orang lain??? Sudah sampai masanya rakyaat Malaysia perlu membuka minda mereka!!!

Dalam kerja-kerja menyelamat sebegini, perancangan adalah amat-amat penting!!! Kita tidak mahu terperangkat di dalam sesuatu situasi yang tidak diingini!!! operasi menyelamat perlulah menyelamatkan mereka yang mahu diselamatkan dan di dalam masa yang sama tidak merbahayakan operasi dan mereka yang terlibat!!!

Adakah pihak pembangkang berpendapat hanya dengan berdemo dan merusuh bap penyamun!!! Pelajar-pelajar kita akan terselamat??? Jika beginilah cara mereka bertindak ketahuilah Pas dan PKR langsung tidak akan "dipandang" di mata dunia!!!











2 comments:

  1. Ketahuilah anda.. aku nampak.. pembangkang yg paling bodoh dlm dunia adalah Pas Pis Pus dan PKR.. dan gabungan haram mereka.... buta sejarah!!!.. x ada kajian dlm kenyataan dan bodoh dlm tindakan !!!!

    ReplyDelete
  2. Tahniah kerajaan BN/UMNO. Selamatkam seluruh rakyat Malaysia di Mesir tanpa kira ideologi politik walaupun tahu hampir 90% pelajar yang belajar dengan tajaan sendiri membenci kerajaan UMNO/BN. Inilah kebijaksanaan DS Najib sebagai PM.Tahniah juga kepada DS Jamil Khir yang menggunakan ilmu ketenteraannya dalam menangani misi menyelamat ini, Nyawa dan masa amat berharga keputusan memindahkan ke Jeddah sebagai transit amat bijaksana kerana masa yang sangat sedikit. Tahniah Datuk Azeez,Tahniah semua yang terlibat dalam misi bantuan ini. Pergi jahanam puak-puak PAS yang hanya tahu melalak sahaja.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3