bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

18 Feb 2011

Khalid Guna Wang Kerajaan Negeri Untuk Biyaya Aktiviti PKR???


RM80,000 mungkin nampak kecil. Namun jika sebuah kerajaan negeri mengunakan wang rakyat untuk taja aktiviti parti...itu kira sudah salah besar.

Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor Datuk Noh Omar dakwaan Kerajaan Negeri Selangor melalui Menteri Besar Incorprated telah membayar penginapan untuk 100 buah bilik untuk perwakilan PKR semasa kongres parti itu tahun lalu.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di Petaling jaya beliau mendakwa dimaklumkan MBI telah menempah dan membayar untuk 100 bilik berkenaan berjumlah RM80,000.


Komen Isac;

Jika benar, Khalid perlu bertanggung-jawab. Bagaimana duit kerajaan negeri boleh digunakan dengan sewenang-wenangnya untuk aktiviti parti???

Ke mana perginya sifat amanah, transpirasi dan keadilan yang dilaung-laungkan???

1 comment:

  1. JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

    • Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

    • Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

    • Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
    • Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

    • Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

    • Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

    • Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3