bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

28 Nov 2010

Wan Azizah Tidak Faham Konsep Ketuanan Melayu???



Adakah keterlalun sebagai penduduk asal dan kaum majoriti negara ni kita hanya meminta diberikan 30% peluang daripada kek ekonomi negara???

Jika DSAI dan keluarganya telah terlalu kaya hasil membolot kekayaan negara semasa menjadi TPM dan Menteri Kewangan sehingga tujuh keturunanpun tak akan habis!!! Bagaimana pula dengan nasib Melayu/bumiputera yang lain???

Komen Wan Azizah klik sini.

5 comments:

  1. Kakak tua ni dah nyanyuk sbb dah selalu kena bantai bela......nye. Jadi xpayah lar kita layan situa nyanyuk nih... buat naik darah aku jer...

    ReplyDelete
  2. Ketuanan melayu bukan semua melayu jadi tuan. China, India dan lain2 bolih jadi tuan di rumah mereka, di gudang2 usaha mereka di tanah mereka dan apa saja yg mereka kuasai.
    Ketuanan melayu pada saya ialah Raja2 itu melayu, kuasa raja2 itu melayu. Kalau nak jadi PM,TPM atau Menteri Besar itu di tentukan olih raja khas untuk melayu maka melayulah ia. Jangan ini nak diubah2.
    Wan Azizah kata tinggalkan ketuanan Melayu, pada saya ini kelakuan saorang pembelot. Beliau begitu terdesak nak bantu suami, anak2 saudara mara,sahabat karib dan beliau sendiri untuk berkuasa SANGGUP gadai apa sahaja, sampailah kepada hak dan warisan orang melayu.
    Kalau harta dan warisan sendiri buatlah. Tapi hak orang jgn senang2 nak gadaikan.
    Datin Wan Azizah pemimpin macam mana ni?
    Saya orang melayu tulin pernah susah dan senang di tanah air sendiri.
    Kalau saya kata langkah mayat saya dulu atau biar badan saya di kerat2 saya tidak akan membiarkan ini berlaku.. macam mana?
    Apa saya ini tidak liberal,ultra, tak berilmu dan sebagainya?
    Orang2 berimpian tinggi bermimpikan kuasa melampau seperti keluarga Datin
    Azizah bagi saya amt MERBAHAYA.

    ReplyDelete
  3. pemimpin pembangkang nampaknya sanggup lakukan apa sahaja untuk menjadikan undi bukan melayu sebagai fixed deposit mereka.

    saya juga komen perkara yang sama. mohon letak link saya di blog saudara. terima kasih. selamat berjuang.


    Apakah 'Ketuanan Melayu' WAJIB ditinggalkan?

    ReplyDelete
  4. Salam,

    dia ikut kata tok guru.. PR ni cuma percaya pada ketuanan rakyat saja. Cuma PAIH jer yang berkokok dengan ketuanan isle nya...

    ReplyDelete
  5. kak wan ni bukan melayu...dia ni siea [siam] pasai tulah dia tak penting ketuanan melayu.cifut babi pula berketurunan banjar....pasai tulah bab melayu depa ni tak ambl kisah sangat....yang depa nampak ketuanan Cina/india.......memang betoi...di amerika di england...di australia dan di india mana ada ketuanan sesuatu bangsa....nilah yang di katakan fahaman ketua nan globalisasial namanya....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3