bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Dec 2009

Di Bawah PKR Kelantan "Kaya" Dengan Berhala, Kini Selangor Pula Akan Kaya Dengan "Jirat".

Foto 1: Gambar Hiasan - Pemandangan Kawasan Jirat Moden


Foto 2: Gambar Hiasan - Antara Jirat Yang Paling Mahal.


Foto 3: Gambar Hiasan - Jirat Canggih


Foto 4: Gambar Hiasan - Jirat Paling Mahal?

Komen Isac;

72.366 Hektar = 178.82 ekar = 7, 789, 411.41 kaki persegi, itulah jumlah keluasan kawasan tanah yang asalnya telah diperuntukkan untuk pembinaan rumah rakyaat berpendapatan rendah, tetapi akhirnya telah "dirompak" oleh kerajaan PR Selangor.....Jika apa yang diberitakan ini benar, ianya bukanlah sesuatu yang memeranjatkan kerana industri Jirat Cina sememangnya suatu perniagaan yang menguntungkan.

Satu tapak kubur boleh mencecah harga sehingga ratusan ringgit....Jika injin jet yang berkatan dengan keselamatan negara dan melambangkan kesetiaan pun boleh dijual, demi kepentingan diri sendiri, apalagi setakat menukar status dan penggunaan tanah milik kerajaan negeri...Cuma perlu menulis surat....

Jika tahun lepas korbankan lembu yang bukan haknya, kali ini Khalid "merampas" tanah pula..... Tapi jika itu yang rakyaat Selangor mahukan, biarkanlah...Mungkin suatu hari nanti kita akan kenali negeri Selangor dengan gelaran "Selangor Darul Jirat".


1 comment:

  1. SLM BRO..LEPAS NI AKAN ADA RAKYAT SELANGOR YG X CUKUP TANAH NK BUAT RUMAH SENDIRI. AKHIRNYA MENUMPANG KAT JIRAT TU DLM RUMAH KOTAK. MMG BIJAK BTUL SI KAHLID LEMBU KEHKEHKEH

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3