bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

29 Dec 2009

Beli dan Simpan MIG 29 Dirumah?




Daripada penerangan dalam posting-posting yang lepas, adakah sesuatu yang logik bila kita mengatakan penyelenggaraan jet-jet MIG 29 yang berumur 10-12 tahun ini lebih mahal berbanding jet F5E/F5F yang telah berumur 40 tahun ? Nak servis enjin-enjin Jet F5E/F5F pun hantar balik ke US juga.....Kos US lagi murah ke? Spare part barang yang dah berumur 40 tahun, senang ke nak cari?






Jika kerajaan masih bertegas mahu membersarakanya, alangkah bagus jika penulis mampu membelinya dan menyimpannya di rumah. Mana tahu jika berlaku perperangan, penulis dapat menggunakannya untuk membantu mempertahankan negara....:)

Macam yang penulis katakan di dalam posting-posting yang terdahulu, MIG 29 masih di antara 10 jet pejuang terbaik dunia. Malah lebih hebat jika hendak dibandingkan dengan F18 Hornet dan Sukhoi SU 30MKM.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3