bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Tinggalkan sedikit - Kata orang tua² dalam setandan kelapa bukan semua boleh jadi santan. Ada sebiji dua yang dipanggil nyior komeng. Biasa kita tengok ada motivator atau ustaz...

17 Jun 2015

Malaysia Akan Lebih Maju dan Makmur Sekiranya DAP Memerintah???

Adaptasi daripada komen pengunjung di blog "Bumiyang",

Pada PRU14 nanti, ni pakat2 semua orang Melayu/Bumiputera  mengundi PR..

Boleh lah nanti Lim Guan Eng kita jadikan PM Malaysia... yang ke 7

Orang Melayu dah bencikan PM dari BN...

Sebab bila BN menang aje mesti org Melayu yg jadi PM nya..

Jadi bila PR menang nanti....Masa tu nanti orang2 Melayu akan dapat segala2nya.….


Kekàyaan negara akan lebih dinikmati, kesenangan hidup, tiada cukai pendapatan, lebuhraya tanpa toll, tiada cukai GST, petrol/diesel mungkin akan hanya serendah 5 sen seliter, bàrang2 makanan dan runcit semuanya murah, rumah2 "semurah" di Pulau Pinang, tarif air rendah, kononnya tiada rasuàh dalam semua badan keràjaan..tiada ketirisan dalam perbelanjaan negara.....dll


Kerana kononnya pemimpin2 PR semuanya zuhud2 belaka, tiada yg bermewah2...boleh bebas berdemo dan merusuh di atas jalan-jalanraya, akan tegakkan hudud...ohh pendek kata akan hidup berbahagia di dunia dan di akhirat....

Anehnya.....di negara Singapura.....negara yang mereka jadikan sebagai kiblat.....tidak berlaku pun semua perkara yang disebut di atas!!!!

Ada orang tu.....Baru jadi ketua pembangkang pun dan guna "Chartered Flight", jadi fikir-fikirkan lah.... Jangan sampai, "nasi dah jadi bubur....". Semua dah X berguna.....

Sumber klik sini.

9 comments:

  1. Kami tidak mahu org bukan islam jadi pm, kami juga tidak mahu org melayu jadi pemimpin tapi tidak telus....perbandingan yg tuan buat tidak signifikan...kami tidak benci melayu ....Melau sepatutnya berubah khas diperingkat org yg ada kuasa....bukan mengisi poket sendiri dgn byk dan kurang berusaha utk org melayu...yg ada sekarang utk melayu pun hanya kesenambungan dari politik terdahu

    ReplyDelete
  2. Jangan termakan umpan kafir.... bina masjid, betulkan surau, bagi airkon kat surau ....

    Apabila dah berkuasa, kesemua ditarik balik.

    Ingatlah Bangsa Melayu sekelian, sesal kemudian tidak berguna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol tu Bro!!!

      Jgn jadi mcm Melayu Singapura termakan umpan sekelip mata bangsa Cher jadi 3x lipat

      Menyesal tak suda jadi nyer!!!

      Bangsa Cina/India/Myanmar dan lain dgn senang dapat kerakyatan tapi Bangsa Kita bermacam alasan di beri

      Delete
  3. Ekonomi gelap akan lebih makmur.

    ReplyDelete
  4. Negara maju rakyat mundur. kalau pr take over things will be worst. the gap between the rich and the poor will be widenend.
    takde maknanya negara maju tapi hanya segelintir 10-20 p.c. yg nikmati. mereka selain dari bn akan lbh terok rasush, pilih bulu dll.Jgn salahkan yg terima rasuah shj, yg lbh terokk ialah yg memberi sbb mrk ada segalanya.

    ReplyDelete
  5. Majoriti orang cina sudah menunjukkan sokongan penuh terhadap DAP. Sementara undi dikalangan kaum melayu berpecah kepada 3 parti. DAP umum keluar dari Pakatan Rakyat. Bermakna DAP sudah ada strategi baru dan yakin orang cina Malaysia tidak akan mengundi Gerakan atau MCA lagi. Kesimpulan polemik kepartian orang melayu masih berpusat kepada perbezaan ideologi yang menjadi sebab melayu bertelingkah sesama melayu. Ironinya BN sudah tidak kuat akibat kehilangan sokongan orang Cina dan kaum India dan ada kemungkinan menghadapi penyusutan sokongan dari Sarawak dan Sabah. DAP menjangkakan mereka bakal mendapat tambahan undi besar di Sarawak. Nyata DAP lebih fokus kepada pengukuhan bilangan kerusi Parlimen dan bermula dari penguasaan Parlimen nanti maka akan berlaku tuntutan dan cabaran terhadap agenda nasionalis khususnya terhadap keperluan pindaan Perlembagaan Malaysia yang ada sehubungan dengan kepentingan dan keistimewaan hak orang Melayu. Hakikatnya bila idealisme melayu hari ini telah ditolak atau tidak diterima sebagai Perdana Menteri , bermakna krdibiliti kepimpinan dikalangan orang melayu yang ada pada hari ini sudah tidak digeruni atau ujud kebolehpercayaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP dapat sokongan penoh dari kaum pembelot Cina tak mengenang budi dan juga dari kaum Melayu yang Bodoh Bongok Bahlol!!!

      Sebab itu Kominis DAP semakin besar Kepala!!!!

      Delete
  6. Dah pecah 4 bro.... Pasma sekali!!!

    ReplyDelete
  7. DAP perintah Pakatan, silalah tengok betapa makmurnya Pakatan!Terus dimamposkan oleh Lim Guan Eng!

    Silap-silap, nama Malaysia pun kena buang Malay nanti!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3