bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

1 Jul 2014

Tahniah!! PKR Bakal Mendapat Seorang Lagi Calon Pemimpin Baru Yang Berwibawa???


KUALA LUMPUR: Isu melibatkan Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (UMCEDEL) dan pengarahnya Prof Datuk Dr Mohammed Redzuan Othman yang kontraknya tidak lagi disambung, turut mendapat perhatian Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Abdul Rahman Dahlan.


Abdul Rahman dalam twitnya membidas UMCEDEL yang disifatkan sering membuat forum dan kaji selidik yang berat sebelah. 






Sumber klik sini.


Dalam apa juga penyelidikan (research) penggunaan instrumen yang sesuai, jumlah sampling dan responden kajian, adalah penting di dalam  mendapatkan maklum-balas dan hasil ujikaji yang tepat dan "reliable". Jika tidak bak kata pepatah Inggeris "Rubbish in rubbish out".

Ahli akademik perlulah telus dan bukan bersikap "menangguk di air yang keruh".

Jangan ingat rakyaat Malaysia khasnya orang2 Melayu semuanya bodoh....

Dengan biasiswa kerajaan dan terbaru "Brain15" semakin ramai rakyaat Malaysia yang melanjutkan pelajaran ke peringkat Ijazah Master dan PhD.

Jestru jangan harap kami akan duduk diam sahaja dan membiarkan PR meracuni fikiran rakyaat dengan bermacam helah dan strategi mereka....

Saranan penulis jangan gunakan ahli2 akademik dalam propaganda murah mereka....

Dengan kontrak yang tidak disambung bolehlah Prof Emeritus Datuk Dr Mohammed Redzuan Othman keluar dari dunia akademik dan cuba untuk bertanding menjadi calon wakil rakyaat PR.

Siapa tahu, mungkin segala teori dan hypothesis beliau sebagai seorang Profesor and ahli akademik sebelum ini akan dapat dibuktikan sebagai benar. 





3 comments:

  1. Betul tu. Masuklah bertanding.

    ReplyDelete
  2. Haahhaa.....selamat menanggung apa tg patot !! tak guna pun simpan duri dalam daging !

    ReplyDelete
  3. Daripada percayakan UMCedel bertaraf begedel.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3