bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 Jul 2014

Serangan Israel Ke GAZA Bakal Bersihkan Syiah Yang Dilabel Penyembelih Umat Islam Sunni???

Foto: (Hiasan) Pejuang2 Palestine.


BANGSA-BANGSA BERSATU, NY - Bukti bahawa Hamas menggunakan senjata yang lebih canggih keatas  Israel - termasuk roket yang lebih jauh kedalam jarak nya daripada dalam konflik lalu memberi pertanda baru bahawa Iran berperanan dalam mempersenjatai Hamas.

Sedang Israel berdepan dengan ancaman roket yang dilancarkan dari Gaza yang dikawal Hamas, mencapai jauh ke dalam wilayahnya, satu laporan yang dikelaskan Majlis Keselamatan Bangsa-Bangsa Bersatu menyimpulkan bahawa penghantaran senjata telah dipintas Israel ke atas sebuah bot kargo di Laut Merah Mac lalu berasal dari Iran di pelabuhan Bandar Abbas.

Pada masa itu, pegawai-pegawai Iran menafikan mengetahui sebarang  senjata, yang ditemui dalam 20 peti simpan di bawah beg simen. Iran dihalang daripada mengeksport senjata di bawah sekatan senjata yang diluluskan oleh Majlis Keselamatan pada tahun 2007.

Kapten kapal, Klos-C, disoal oleh pihak berkuasa Israel. Laporan Majlis Keselamatan nampaknya tidak mewujudkan destinasi utama penghantaran senjata, tetapi kaedah menggunakan bahan-bahan binaan untuk mengaburi penghantaran senjata telah digunakan pada masa lalu untuk menyeludup senjata ke Gaza.



Tetapi satu sebab penghantaran tangan - dan laporan Majlis Keselamatan Jawatankuasa Sekatan di atasnya - yang menarik minat kini adalah bahawa di bawah beg simen dan kalangan beribu-ribu butir peluru telah terletak beberapa dozen roket M-302 . Ia adalah muatan roket jarak yang sama, lebih besar sebagaimana  laporan Israel yang dilancarkan dari Gaza dalam pertempuran semasa.


Pada hari Rabu, pegawai-pegawai Israel berkata roket M-302 mendarat di luar kota Hadera, kira-kira 70 batu ke utara Gaza. Roket itu juga telah mencapai kawasan Tel Aviv yang lebih besar, kata pegawai. M-302 mampu mencapai sasar kira-kira 115 batu. Sumber klik sini dan baca lagi  di sini


Komen Isac;

Sejauh mana kebenarannya???

Adakah selama ini tuduhan keganasan Rejim Bashar di Syria dengan sokongan Iran hanyalah mainan pihak barat untuk melaga2kan penganut2 Islam fahaman Sunni dan Syiah???

Ataupun sememangnya "tembelang" Syiah yang digelar "penyembelih" penganut2 Islam fahaman Sunni.....telah terbongkar???

Apapun hanya masa yang akan menentukan...

Tetapi tidak kah sesuatu yang pelik apabila Syiah dikaitkan dengan pembunuhan penganut2 Islam fahaman Sunni di beberapa buah negara2 Arab tetapi mereka katanya menjadi "jaguh" dengan membekalkan pejuang2 Hamas senjata2 untuk mempertahankan Palestine daripada serangan dan terus menjadi mangsa "buli" Israel???

Adakah video pejuang2 Hamas berterimakasih kepada bantuan Iran dan rampasan peluru2 berpandu yang cuba diseludup masuk ke Palestine sebenarnya hanyalah satu bentuk penipuan untuk membersihkan imej Syiah khususnya Iran yang tercalar???

Bagaimana gerakan pihak pemerintah di Syria yang disokong oleh Iran dilabel sebagai "pembunuh" sedangkan pihak pemisah yang disokong oleh Arab Saudi, Turki dan negara2 Arab yang lain berserta Barat dalam usaha mereka menjatuhkan kerajaan Bashar.

Adakah pembrontakkan di Libya yang disokong barat dengan menjatuhkan Muamar Ghadafi baik untuk rakyaatnya??? Bagaimana pula dengan Afghanistan, Iraq dan juga Mesir???

Wallah hualam.....

Penulis pernah mendengar seorang Khatib di sebuah Masjid di Cheras, ketika memberikan khutbah Jumaat telah menyalahkan orang2 Syiah terhadap peristiwa "penyembelihan" pelarian Islam Palestine di kem2 Pelarian Sabra dan Shatila di Lubnan selepas pengunduran PLO pada tahun 1982.....Menurut khatib tersebut "pembunuh2 sebenar" di kem2 tersebut sebenarnya adalah puak2 Syiah selepas menerima senjata daripada militia Phalangist  parti politik pelampau Nasrani yang disokong dan dibekalkan senjata oleh Israel. Walaupun sejarah telah mencatat penyembelih2 tersebut adalah militia Phalangist. Peristiwa Sabra dan Shatila sila lihat sini. "Over doing" "Over killed" ???

Di akhir zaman ini cukup payah untuk membezakan siapakah dipihak yang benar.....

Terutamanya dengan banyaknya media2 baru yang menulis tanpa integriti tetapi dipercayai oleh ramai manusia.....


1 comment:

  1. Mungkin inilah zaman Fitan.

    Yang buat keputusan pemimpin Hamas. Yang mati rakyat biasa.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3