bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Jul 2014

Keadilan Intership Program Lebih Baik Berbanding Fellow Perdana???



                       Para peserta sedang di"brainwash"??? "Engkau lawan aku saman???"


Program Fellow Perdana melatih graduan2 terbaik negara sebagai pemimpin pelapis di hari muka....Bukan demi kepentingan parti.....

Bukannya merekrut kader2.....sebagai pelapis parti politik BN....

Tidak sebagaimana yang dilakukan oleh PKR ......


"Keadilan Intership Program" sebaliknya berselindung disebalik menuju fahaman hak sama-rata, liberalisas, ketirisan nol, tranparensi dll. sebenarnya mengambil peluang untuk merekrut dan "brainwash" pemuda-pemudi ini dengan doktrin parti mereka.....

Program yang hanya menitik-beratkan usaha menyediakan pelapis dan pemimpin masa depan parti mereka....



Berpeluang untuk meracuni fikiran mereka???



 Disediakan untuk menjadi lembu2 jalanan???



 Merasa dihargai bila dipergunakan...




Bersedia dipergunakan dalam protes2 di jalanraya pada bila2 masa sahaja.



Agar anak2 anda mencontohi "produk2" PKR yang terdahulu????
















Hanya bertujuan untuk berkuasa walau apapun harganya????

X cukup dengan penipuan Blackout 505???

Bangla 40 ribu???

Masih nak percaya????


Pemilihan pucuk kepimpinan parti mengambil masa sejak Mei hingga kini masih belum selesai???

Siap pecah2 kepala!!!

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. Malu rasanya kerana aku semdiri pernah terpengaruh dgn al Jubori satu ketika dulu.Alhamdullillah sekaraang sudah menyedari betapa buruk nya perangai maknusia itu.

    ReplyDelete
  2. Tapi kalau si mamat-LIBERAL-kari yg- menguruskan calon Felo Perdana ni utk. bekerja di JPA, amat bahaya sekali! Dan hari ni dia nak calon-calon Felo Perdana ni diambil bekerja sbg. pegawai Tadbir Diplomatik! Kenapa kuasa yg. begitu besar diberi pd. si mamat-LIBERAL ni sedangkan dia ni asyik MENJILAT MUSUH ISLAM!

    Tengoklah si LIBERAL-mamat-kari yg. memang makin MELOYAkan ini, yg. asyik BERANGAN dia ni memang bakal PM akibat dipuja EvangeliSStar, yg. asyik nak MEMPERTAHANkan Musuh Islam/umatnya! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

    Dan lihat bagaimana liciknya si PENYIBUK-mamat-kari nak pertahankan undg-undg si KAPIR Barat-ZIONIS melalui hak asasi ‘KESAMAAN‘ dlm. pekerjaan swasta dan awam, disyaki juga nak MENGHAPUSkan terus hak keistimewaan BUMIPUTERA yg. termasuk kuota istimewa pekerja BUMIPUTERA termasuk dlm. JPA, seperti Perkara 153 Perlembagaan Malaysia tersebut. Sepatutnya kajian UM itu digunakan utk. memastikan Perkara 153 tidak diJAHANAMKan si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS; bukan diselesaikan melalui hak asasi 'KESAMAAN' Barat-ZIONIS! Bahkan Perlembagaan Persekutuan pada perkara 38 (5) menyatakan dengan jelas perkara berikut :(5) Majlis Raja-Raja hendaklah dirundingi sebelum dibuat apa-apa perubahan tentang dasar yang menyentuh tindakan pentadbiran di bawah Perkara 153"! Jadi JGN. si mamat-kari ni nak tunjuk TERA dia, tak tentu pasal!

    Lihat di -
    http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140613/dn_23/Tangani-isu-ambil-pekerja-ikut-kaum ,Tangani isu ambil pekerja ikut kaum, Oleh FAZRINA AYU RADUIAN:

    SHAH ALAM 12 Jun - Langkah yang komprehensif perlu diambil bagi menangani isu diskriminasi pengambilan pekerja berdasarkan kaum di negara ini, kata Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.

    Beliau berkata, satu perbincangan di peringkat undang-undang akan dipertimbangkan dengan mengambil kira pelbagai aspek meliputi perpaduan nasional dan sudut ekonomi

    "Ada sesetengah negara mempunyai akta untuk melindungi hak sama rata pekerja dan tidak membenarkan diskriminasi terhadap latar belakang kaum daripada berlaku.

    "Ini adalah salah satu contoh yang mungkin boleh dipertimbangkan dan kerajaan perlu mempertimbangkan untuk menggubal undang-undang kesamarataan pekerjaan," katanya.....

    Beliau mengulas mengenai kajian yang dibuat oleh pensyarah kanan, Dr. Lee Hwok Aun dan Dr. Muhammed Abdul Khalid dari Jabatan Pengajian Pembangunan, Universiti Malaya selama tiga tahun untuk mengetahui sama ada panggilan untuk temu duga calon berdasarkan kualiti kelayakan atau berdasarkan kaum.

    Kajian tersebut mendapati kedudukan kaum calon lebih diambil kira berbanding kualiti kelayakan bagi mendapatkan pekerjaan dalam syarikat dimiliki kaum Cina dan syarikat antarabangsa yang pengurusan tertinggi dipegang kaum Cina di negara ini.

    Khairy berkata, kajian itu perlu dipandang serius kerana ia menunjukkan ada trend diskriminasi dalam kalangan sektor swasta terhadap pemohon kerja berdasarkan latar belakang kaum.

    "Perkara ini telah saya bangkitkan dalam ucapan perbahasan dasar di Perhimpunan Agung UMNO lalu, sebagai kebimbangan dan jika kajian itu betul maka perlu kita tangani masalah ini dengan segera.
    "Selain itu, diskriminasi ini bukan sahaja perlu dilihat dalam sektor swasta malah dalam sektor kerajaan agar hak sama rata dapat dilaksanakan dengan baik," katanya.....

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3