bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

4 Jan 2016

Budak 14 Tahun Pun Boleh Tipu Satu Malaysia - Patutlah Pembangkang Boleh Tabur Fitnah???


Memandangkan isu 1MDB dah selesai....... Tun M dan Muhyiddin pun dilihat dah x ada lagi isu yang boleh digunakan untuk menjatuhkan "Jibby' nama timangan buat DS Najib yang trendy di media sosial.....maka Pakatan Harapan kini dilihat keseorangan di dalam usaha  mereka untuk menjatuhkan Jibby. Sumber klik sini.

Jika diperhatikan, fitnah2 yang selama ini dihamburkan samada dari dalam UMNO, mahupun dari luar (Pakatan Harapan)....lepas satu2 telah terbukti hanyalah sandiwara politik.....

Tetapi rakyaat Malaysia yang sedang dihimpit oleh kenaikan harga barang dilihat mudah terpedaya....Terutama di dalam mencari seseorang untuk dijadikan kambing hitam....

Kisah budak perempuan 14 tahun "menipu" kononnya diculik juga mudah menjadi viral dan sensasi....


6 comments:

  1. Apa yang selesainya? Selesai melingkupkan satu persatu aset-aset dan harta-harta negara sahajalah yang diselesaikan oleh Najib dengan ditepuk tangan sambil berorak riang bak kanak-kanak ribena macam blogger Bumiyang ni sahajalah.

    Kini wang RM 42 bilion lingkup, lepas tu kena lelong harta negara untuk bayar hutang, wang lingkup, harga negara dikuasai oleh orang asing, ni jenis terlajak bodo piang punya pemimpin, lagi terlajak-lajak bodo piang adalah pengikut yang percaya dongeng oleh pemimpin terlajak bodo piang tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kata Najib letak jawatan PM..lepas tu engkau ambil alih..amacam..konon bijak sangat la engkau ni..

      Delete
    2. Cari lagi maklumat sahih bro. Jgn emotional sgt sampai fakta benarpun ko pijak mcm tak nampak. Manis gula boleh menjadi penyakit, pahit jadam boleh menjadi ubat. Ayat benar dari musuh lebih baik dari ayat manis bergula dari kawan baik. Jauhkan prasangka buruk. Membenci sesuatu biarlah benar asasnya dan bukan kerana dengar manis fitnah dari org lain. Agenda org kita tak tahu, kepentingan org kita tak faham. Biarlah kita berusaha mencari tahu agar tidak kelihatan bodoh dimasa hadapan.

      Delete
  2. Eh!......bukan ke Najib ada telepon ajak budak 14 tahun
    tu JOIN UMNO.......................????????
    Budak pintar macam nilah yang Najib perlukan, bukan standard
    CGPA 3.85.

    ReplyDelete
  3. Setakat lelong harta negara ... budak tadika pon pandai. Cuba check balik dari mana 1MdB dapat tanah tu. Berapa 1MdB beli tanah tu sebelum dijual untuk tutup lubang. Yg sedihnya digadaikan pada warga asing. Seolah2 negara kita ni digadai semata2 nak tutup lubang hutang.

    Pendek kata siapa yang kata dah selesai memang sah pendek akal... senang aje kena kelentong bulat2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TANAH MILIK MAK BAPAK KAU KE YANG KENA LELONGGGG,TAK KAN.KAN KAN

      Delete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3