bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

20 Jan 2016

Wahid Otak Udang??? Patut Diganti Oleh Mat Sabu???



Notis seperti di atas sengaja direcycle and diulang2 untuk membangkitkan kemarahan rakyaat.

Sedangkan ada perkara  yg kekadang berlaku di luar jangkaan.....  Berlaku diluar kebiasaan.  Pengaruh "Big boys game" misalnya. Penurunan harga minyak mentah yang terlalu rendah diluar kebiasaan. Pakar pun X boleh mengjangka....

Kalau masih ingat Oktober 2014, telah berlaku ''Shotdown Washington",  Hutang kerajaan AS yg berjumlah beberapa Trillion USD sudah sampai ke ceiling. Dewan Senate AS pula awalnya X beri persetujuan utk menaikkan ceiling hutang negara,  jestru kerajaan pimpinan Barrack Obama X boleh nak membuat pinjaman tambahan.

Kakitangan awam AS telah diarahkan supaya bercuti tanpa gaji kerana kerajaan X mampu membayar gaji mereka disebabkan negara X boleh menambah hutang utk digunakan bagi mentadbir negara dan bayar interest hutang terdahulu.

Tetapi tup2 pada Oktober 2015 pula, matawang USD telah naik mecanak berbanding matawang dunia yg lain.  Ada sesiapa yg bijak pandai boleh explain apa yang menyebabkan fenomena ini? Apa justifikasi untuk menjelaskan akan apa yg berlaku?

Mengapa ini boleh terjadi?  Dalam masa setahun sahaja suasana bertukar dengan begitu drastik!!! Hilang kisah negara mcm nak bankrap X mampu bayar gaji kini.... matawang AS pulak yang mencanak naik!!!  Permainan siapa kan ini?

Dan ini berjaya menonjolkan pemimpin2  pembangkang lebih bijak?  Pakar ekonomi?  Wow!!!

Senangnya.....

3 comments:

  1. Ganti dgn Mahfuz Omar. Lagi keberkesanan banding Wahid Omar. Yabedabedoo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan buat Lawak bodoh

      Delete
    2. ganti dgn Tuan admin ...otak nya otak manusia...org lain dari tuan admin semuanya otak udang....

      Delete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3