bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

29 Jan 2016

Walau Ekonomi Gawat - Pindaan Budget Kerajaan BN Kotakan Janji Kepada Rakyaat???



Sumber klik; http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/penjawat-awam-bakal-nikmati-kenaikan-gaji-julai-ini-1.478738

Walaupun dalam kepayahan kerajaan tetap menjaga kebajikan kakitangan awam dan  sewajarnya lah kakitangan awam mendokong kerajaan sedia ada.

Paling X pun buatlah kerja betul2 dengan amanah, jangan sampai apabila anda X buat kerja dengan baik di dalam memberi perkhidmatan kepada masyarakat maka kerajaan pula yang akan dipersalahkan.

Bukan itu sahaja, pemberian 20kg beras kepada keluarga rakyaat miskin tegar, setiap bulan menunjukkan kerajaan mengotakan janji untuk memberikan subsidi kepada kumpulan sasar.

Jestru tuduhan yang mengatakan kerajaan zalim sebelum ini apabila memansuhkan subsidi beras hancur 15% yang dibeli oleh golongan miskin dan juga dinikmati oleh pekerja asing sememangnya tidak berasas!

Malah banyak lagi "hadiah" yang diberikan oleh kerajaan melalui pindaan budget yang dibentangkan tadi. Memberikan lebihan wang untuk rakyaat berbelanja seperti
tambahan pengecualian cukai individu sebanyak RM 2 ribu bagi mereka yang bergaji RM 8k ke bawah dan pengurangan 3% caruman KWSP individu ini semua bakal merancakkan lagi ekonomi dalam negara agar kita dapat keluar dari kegawatan ini.

Keputusan kerajaan meneruskan projek2 infrastruktur seperti lebuhraya Pan Borneo, MRT, LRT dll bukan sahaja akan memberilan keselesan kepada rakyaat dan sebagai pemangkin ekonomi, rakyaat akan terus dihidangkan dengan peluang pekerjaan dan juga memberi peluang kegiatan ekonomi bukan sahaja kepada pemaju, kontraktor, pembekal, golengan pekerja malah semua industri sokongan hingga lah kepada penjual2 nasi lemak kepada pekerja binaan.

Mereka yang buta mata hati sahaja yang tidak nampak apa yang telah dan sedang diusahakan oleh kerajaan BN...

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3