bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

26 Jan 2016

Surat Amaran Gabenor Bank Negara Kepada Pengerusi Tabung Haji Palsu???

Surat yang dikatakan telah dihantar oleh Gabenor BNM, Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz kepada Pengerusi Tabung Haji dan telah menjadi viral dalam beberapa hari ini pada pandangan penulis kelihatan agak janggal. Sumber klik sini.

  1. Kepala surat yang dikatakan ditulis oleh TS Zeti ni X ada dinyatakan nombor tel/fax pada kepala surat. Adakah ianya suatu kebiasaan untuk surat dari seorang Gabenor BNM?
  2. Nama Gabenor pula ditulis dekat atas?
  3. Tandatangan Gabenor X diletakkan posesi jawatan????








Ya lah, penulis pasti ramai dari kita pun tak pernah melihat surat resmi daripada Gabenor BNM. Kalau ditipu pun kita X akan tahu.

Kalau dilihatkan kepada salinan "Surat Penyampaian" untuk Laporan Kestabilan Kewangan Tahun 2012"  yang dibentangkan di Parlimen di mana TS Zeti menendatangani  diruang "Perutusan Gabenor". TS Zeti telah menandatandatangan seperti berikut;




sumber klik sini.


Sebaliknya nombor telefon Pn Madelena berdasarkan kepada website BNM adalah seperti berikut;




Mengapa X sama??? Nombor pangarah sendiri pun boleh salah ke? X kan lah Gabenor BNM taip surat sendiri??? 

Macam pelik aja......

Sumber klik sini.



Berikut adalah contoh format surat yang dikeluakan oleh BNM;






Malah kalau dilihatkan kepada surat di atas yang dihantar oleh pengarah BNM (surat yang pernah menjadi viral sedikit masa dulu kerana kenaikkan premium insuran) ada aje pengarah tu meletakkan posesi jawatan yang disandang malah nombor tel/fax beliau juga ada dinyatakan.


Memang surat2 daripada BNM menggunakan "format" yang berlainan ke??? Atau surat Gabenor guna format lain daripada pegawai tinggi BNM yang lain?


Ataupun adakah surat yang dikatakan telah dihantar oleh TS Zeti kepada Pengerusi TH itu yang sebenarnya palsu???

8 comments:

  1. Bank negara sahkan hantar surat. Tak payah nak menafikan. Tanggunglah sama dosa ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebar fitnah akaun X keluar lagi dapat pahala ke?

      Delete
  2. BNM must make a police report to trace the culprit that forge the letter and disrepute BNM.

    ReplyDelete
  3. Eyek, kenapa Rahim tak nafi malahan mengakui menerima surat tersebut.

    "Surat itu saya dan menteri terima pada 24 Disember. Bila saya ke Mekah pada hujung tahun saya bawa surat itu. Saya sambut tahun baharu depan Kaabah. Tidak ada orang tahu surat itu ada pada saya. Tapi hari ini surat itu bocor."

    Bocor bermaksud mengakui surat yang diviralkan itu adalah salinan asal. Sila rujuk Portal penyokong kerajaan dibawah;

    Sumber: http://www.agendadaily.com/bahasa-malaysia/berita-utama/berita-terkini/20691-azeez-nafi-lantikan-apandi-lembaga-pengarah-th-imbuhan-tutup-kes-pm.html

    ReplyDelete
  4. Kalau sendiri pun tak tahu.. tak yah la sembang bagai. kalau tau, tak yah letak tanda soal. ko tak jawab apa2 pun. Bangangnya serupa Najib

    ReplyDelete
  5. Betul tu ISAC..telur 27 january 2016 at 00:18 simpan dlm jubur tu sbb takut jubur kena liwat

    ReplyDelete
  6. sian kt hang..lepas ni hilang ke posting ni sebab dah termakan kemaluan sendiri..tegakkan benang basah ye bro..thanks

    ReplyDelete
  7. Tabung haji bagi terlalu banyak subsidi kat jemaah haji... Konsep subsidi harus di hapuskan..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3