bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

11 Jan 2016

Horeyy!!! Selangor Bakal Mendapat MB Daripada Parti DAP Selepas PRU 14???



Kedudukan DUN Selangor selepas isu pemecatan TS Khalid Ibrahim;



Dalam PRU 4 nanti, DAP bakal bertanding 8 kerusi DUN PAS yang masih tinggal dan jika DAP memenangi kesemua tambahan 8 kerusi tersebut serta mengekalkan kerusi sediada sementara PAN pula gagal untuk mempertahankan 8 kerusi yang "dilarikan" oleh ADUN "lompat" mereka dan BN serta PKR pula berjaya mengekalkan kerusi2 yang mereka menangi dalam PRU 13 lalu, agihan kerusi2 mengikut parti akan menjadi seperti berikut;

DAP = 15 + 8 = 21 kerusi
PKR = 12 kerusi
PAN = 0 kerusi
PAS = 8 kerusi
BN 12 + TS Khalid Ibrahim = 13 kerusi

Katalah PAN akan berjaya mempertahankan beberapa kerusi yang "dilarikan" dan DAP pula X dapat merampas semua kerusi daripada PAS, Apapun DAP akan menjadi parti paling dominan dalam DUN Selangor dan dengan DAP mempunyai calon yang mempunyai pencapaian akademik yang tinggi seperti Dr Aziz Bari, tidak kah mungkin MB Selangor akan dilantik dari kalangan Adun Melayu daripada DAP???

Jika kita pernah mempunyai MB Melayu boneka DAP daripada PAS di Perak siapakah yang berani jamin calon MB Melayu DAP Selangor nanti akan memperjuangkan nasib Melayu, Islam dan keadilan buat semua?

Atau...Adakah Azmin rela berputih mata melihat jawatan MB terlepas kepada DAP???

4 comments:

  1. Ada desas desus pendapat ada kecenderungan mereka untuk memilih kepimpinan baru dengan idea baru. Berkenaan DAP dan orang cina di Selangor tidak akan terpisah melainkan mereka dapat undi solid daripada kaum tionghua. Maka tiada istilah undi BN akan berlaku melainkan UMNO.
    UMNO memang tiada harapan dan akan tetap menjadi pembangkang di Selangor. Orang cina DAP sudah tentu memfaktor calon melayu mereka yang enigma jika sekiranya ia dilantik sebagai MB. Maka PKR juga adalah sandaran DAP berurusan memandangkan tiada melayu lagi yang boleh menjamin kedudukan kuasa politik DAP berterusan di Selangor.
    Kesimpulannya melayu Selangor akan tetap dalam dilema gunung daik bercabang tiga, berkokok sana-sini dengan berpolitik berpecah belah.

    ReplyDelete
  2. Apa salahnya pun klau Sultan berkenan. Macam bodoh sgt sedangkan perlantikan menteri besar dah terang2 mesti mendapat perkenan dari Sultan. Cara kau ckp ni macam cuba nak bagitau yg Sultan akan memilih calun MB dari DAP. Hoi admin, klau kau bodoh bodoh sendiri ajalah jgn ajak org lain jadi bodoh.

    ReplyDelete
  3. Tahniah Selangor...
    Semoga Allah sentiasa memelihara negeri ini dari terus diliwat oleh pemusnah bangsa dan agama

    ReplyDelete
  4. Memang lah DYMM Sultan Selangor X bodoh, mcm mana kalau calon Melayu/Islam PAN dan PKR semua kalah??? Nak calonkan siapa???

    Lagi satu kalau yang naik boneka macam Nizar di Perak 2008 dulu....X ke sama aje dengan Cina DAP yang jadi MB?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3