bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

30 Jan 2016

Pembangkang Ingat Senang2 Boleh Jumpa Raja Saudi???


Dalam dunia Islam sejak zaman Empayar Ottomaniah lagi konsep payung (membantu)  jajahan  bukan sahaja terhadap tanah jajahan malah mereka juga menjaga keselamatan negara2 Islam yg diluar kekuasaannya juga.

Malah jika dibaca buku2 sejarah peranan Empayar ramai tentera Empayar Ottomaniah yang berkampung di Aceh dan membantu kerajaan2 di Nusantara memerangi tentera penjajah.

Jetru kisah dana dari Raja Arab Saudi bukan lah sesuatu yang memeranjatkan jika ianya memang benar2 berlaku. Jika diimbas kembali semasa Tun M dan DS Anwar memegang jawatan menteri kewangan pun mereka sering dikaitkan dengan dana dari negara2 Arab. Malah selepas DS Anwar dipecat pun orang ramai masih mengaitkan beliau kononnya banyak wang hasil dari dana dan sokongan dari negara2 Arab.

Suatu yg tentera cyber pembangkang cuba rahasiakan daripada rakyaat Malaysia adalah, "ingat senangkan untuk sesiapa saja pergi nak mengadap Raja Saudi tanpa undangan?"

Pastinya segala urusan adalah melalui orang tengah samada peguam dan penasihat mereka. Jadi siapa yang TPM jumpa sekitar hari kemangkatan Raja Abdullah bukan lah sesuatu yang penting apabila penderma adalah melibatkan seorang raja sebuah negara besar seperti Raja Saudi. Tambahan pula walaupun masa itu Raja Abdullah mungkin masih hidup pasti keadaan kesihatannya tidak mengizinkan. Selain itu kalau pun baginda masih hidup, perlu ke beliau sendiri yang berjumpa dengan DS Zahid Hamidi???

Malah sebagaana DAP yang pernah dikaitkan mendapat dana daripada kerajaan Israel berjumlah RM 1.4 billion pastinya jika cerita itu benar ianya bukan diberikan sendiri oleh Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu sendiri. Pastinya ianya dilakukan melalui NGO2 yg berpengkalan di Amerika Syarikat. 

Tak gitu ke?

Dalam media sosial ramai yg perasan bagus dan bijak walhal....habuk pun tarak.....

6 comments:

  1. Bukan setakat pembangkang, madey 22 tahun perintah pun Raja Saudi tidak berkenan sebab beliau sekular dan tidak menerapkan ciri Islam dalam pentadbiran.

    Tambah jangan di haraplah PR yng diketuai DAP anti Islam dan pro Israel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KIHKIHKIH..............ye ke???????????????????
      Bukan ke Tun & Raja Saudi sama-sama masuk dalam Kabah.
      Najib dapat masuk ke...............???????

      Delete
  2. sama la macam penulis blog.. hampeh satu sen pun tak guna.. masih nak main persepsi surat tabung haji adalah palsu..

    bangang serupa najib

    https://www.bnbbc.my/siapa-bocor-surat-bank-negara-th-buat-laporan-polis-azeez/

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la dengan yang tulis kat atas tu....cakap org..diri sendiri tak sedar.. BANGANG SERUPA ANUR

      Delete
  3. UMA rasa pembangkang ni tak pandai membaca. Kebanyakan mereka mendakwa Zahid menyatakan pernah berjumpa penyumbang (Raja Abdullah, mangkat 22 Jan 2015) sekitar bulan Ogos 2015. Lalu mereka bertanya adakah Zahid berjumpa dengan orang yang telah mati.

    Dua akhbar dalam talian Awani dan Malaysian Insider (akhbar yang dijadikan kitab mereka),kebetulan juga diterbitkan pada bulan Ogos 2015, konsistan dengan tarikh yang didakwa oleh mereka tentang kata-kata Zahid itu. Kedua-dua akhbar tersebut langsung tidak menyentuh Zahid berjumpa terus dengan Raja Abdullah. Kedua akhbar melaporkan Zahid hanya berjumpa dengan Ketua Pegawai Pelaburan daripada penderma, serta pemegang amanah keluarga di raja berkenaan sahaja.

    Dari itu Zahid tidak berjumpa dengan Orang yang mati.


    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/saya-jumpa-wakil-penderma-misteri-dari-arab-saudi-kata-zahid

    http://www.astroawani.com/berita-malaysia/saya-sudah-bertemu-wakil-keluarga-penderma-rm2-6-bilion-ahmad-zahid-70851

    ReplyDelete
  4. Skrg nie zaman IT...
    Klu nk jatuhkan seseorg sgt mudah...tambah lagi klu ada peminum air kencing sarawak report n wsj dan termasuk pemakan najis babi dap dlm semua sektor awam.
    Tak heran dah....semudah petik jari babi2 dap boleh dpt sumber dan mgubahnya demi menaikkan maharaja tokong yg bhs malaysianya mcm pendatang haram.
    Belum lagi puak legasi 22 tahun yg sedia mewah dan gila nak mewahkan waris dan kroni hingga hari kiamat dgn mnjadikan kerajaan sbg kerajaan boneka.Segalanya perlu mendapat perkenan maha agung...tak dituruti akan dikhianati sehingga sampai menjilat bontot tokong dlm bershit 4.0
    Kpd pemimpin yg ada skrg....teruskan keja anda demi rakyat.Pedulikan fitnah dan tohmahan bangsat melayu dan cina dap krn mrk pon lbh teruk peribadi mrk dpd anda sekalian.Percayalah...mrk bertahan bukan krn mrk jujur....mrk bertahan krn mrk gagah menggunakan nepotisme dan kronisme dlm sistem pentadbiran mrk.Itulah hakikat perjuangan hidup bangsat melayu dan bangsat cina babi dap.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3